Bukefalos 28 år!

Kursbilder

Prova igen! Servern kan legat nere tidigare, nu funkar de utmärkt från datorn jag sitter vid!
 
Söt häst med fin färg!

Jag kan inte låta bli att fråga om du har problem med axlar och nacke? Det ser lite spänt ut och du kurar lite grann (känner igen mig, så ser jag ut när jag har ont).
 
Både ja och nej. Upplever inga direkta probelm varken i ridningen eller vardagen men jag är mer spänd än normalt i axlarna och har fått konstaterat att det finns en del att förbättra i ryggen, har varit hos osteopat. I ridningen hänger det mycket ihop med vilken typ av häst jag rider. På Macken som är med på bilderna är det en av de största sakerna i sitsen jag får focusera på, att jag slappnar av i nacken och släpper bak axlarna, samt att jag inte för fram armbågarna vilket syns på några av bilderna att jag gärna gör. Tror detta hänger ihop med att han är stor i rörelserna, inte så stark i ryggen ännu och vinglig, jag försöker hitta en balans mellan lätt avlastningsits och lodrät sist, och där har jag lätt att föra fram axlar och haka, och då kommer spänningarna.

Så det var en vettig gissning :)

Frida
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa här på Buke! Många av er har varit med i flera år men några är kanske nya, så jag kör...
68 69 70
Svar
1 384
· Visningar
66 913
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte om denna tråd hamnade rätt, men kände att frågan vänder sig till oss med hästar snarare än att lägga den inne på senior...
Svar
9
· Visningar
1 700
Senast: Mim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp