Bukefalos 28 år!

Kurser i NH?

F

festis

Jag skulle behöva hjälp med min sköthäst. Han är en 17 årig islandshäst... eftersom att han är ridskolehäst så är det inte bara jag som hanterar han. Jag jobbar mycket för hand med honom, longering, flytta undan m.m. Men sen vid lastningen då bara skiter han i mig. Ibland går det jätte bra, men så ibland då vägrar han och bara kastar sig iväg. Det fungerar efter ett tag när jag tar det lugnt "steg för steg" men jag känner ju att han litar inte på mig riktigt från början och att jag då inte bestämmer helt. Det skulle jag då vilja ha hjälp med, har ni nåt tips på nån kurs i västmanland?
vore väldigt tacksam för hjälp!
 
har du kollat på annonssidorna här på buke? där finns en hel del folk som erbjuder hjälp. Finns det ingen som du är ute efter så kan du ju lägga in en egen annons.

Annars kan du höra dig för bland hästfolket du har runt omkring dig. Den kurs jag gick hölls i ett grannstall, och det fick jag höra via ryktesvägen. Håll koll i lokaltidningen också, eller annonsera.

Jag bor inte i västmanland så jag kan inte ge dig bättre svar än så, men iallafall ett svar :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 237
Senast: Stergo
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 922
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 236
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 683
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp