kursproblem

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niela

Trådstartare
Jag har ridit sv hbl i över 20 år och då dressyr men för 5 år sedan bytte jag ras men kallar mig ändå mig för dressyrryttare,
De är bara det att hästen blivit ett snäpp mindre och 1 extra gångart har kommit med i bilden=)
Jag har samma sätt att hantera hästen som innan

Dock är det en rejäl kulturkrock jag har mötts av då man på islandshästsidan har en helt annat sätt att hantera hästar.

Benskydd används aldrig och llinda benen har jag hittills efter 5 år aldrig sett någon göra.
Man är inte så noga med att göra ren hästen innan ridning man borstar bara där sadeln och där tränset är sen om hästen är lerig spelar ingen roll.
Täcke använd inte om inte hästen är helrakad, ensam i hagen är en dödssynd.
Jag vart rätt förvirrad helt plötsligt varedant daltare och snobb och det var synd om min häst:crazy:

Detta resulterade till att jag flyttade hästen till ett rent dressyrstall där både jag och hästen känner oss mer hemma här kallas vi inte för snobbiga eller daltande och det är inte ett dugg synd om min häst.
Här kan jag linda benen spola av benen varje dag ha fina täcken på henne

Men nu till problemet


Jag skall nu på kurs då jag vill utvecklas inom tölten och här gör sig kulturkrocken påmind igen=(

Jag verkar vara besvärlig som vill ha box eftersom kursen ej erbjuder de och de verkar vara rätt vanligt att de inte finns de

Egengjord hage var de som fanns ... nu kan inte min häst gå utan el då står hon kvar i ca 2 minuter sedan är hon på rymmen.

Då fick jag en rundcorall med trästaket att tillgå men om någon skall arbeta sin häst skulle jag bli tvungen att gå med hästen tills den vart ledig igen!

Det känns i mina ögon inte riktigt seriöst

Känns sisådär att behöva släppa ut sin häst som man lagt ner så mkt tid på att få fin i en hage och hon rullar sig. Ellerom det ösregnar.


Jag har frågat om jag får hyra en box över dagen tycker det borde ju inte vara några problem de flesta hästarna går ju ute i sina hagar när kursen är så någon tordeju vara ledig.

Jag överväger att inte åka alls om jag inte får en box.....

hur hade du gjort??


Ska jag chansa att hon inte rullar sig? Om man har täcke med helhals lindar svansen och benen och får gråta inombords lite om hon rullar sig och stå ut med ett blött huvud om det nu ösregnar??

Och hoppas att ingen vill jobba i volten.. usch svårt val.. blir toookig!

Så när nu har jag gnällt av mig lite:D
 
Sv: kursproblem

Känner igen den där kulturkrocken... När Tetris fick föl stod jag i ett stall med typ bara islänningar. Det var även två islänningar som fick föl samma år som min och det var typ en dödsynd att röra vid dessa föl eftersom de absolut inte fick hanteras:crazy:.

Hade jag varit du hade jag letat efter en annan kurs-för det finns islandsfolk som har både boxar och ordentliga hagar. Annars hade jag fixat släpet så hästen hade kunnat stå där. Hade inte släppt i en hage och många anledningar (smuts, skaderisk, rymningsrisk och att hästen inte alltid är så lugn i en hage i en ny miljö och jag hade inte velat att hästen skulle springa sig trött innan kursen).
 
Sv: kursproblem

Jag känner igen mig i ditt problem. Jag har en islänning som jag gärna skämmer bort i allt. Om jag vill linda benen för att ge stöd och för att det är grymt snyggt så gör jag det. och när detta är gjort börjar kommentarerna att hagla. :cry:

Jag tycker att du ska behandla din islänning som vilken grand prix häst som helst. Islänningen dör inte av att vara själv, den dör inte av att ha ett täcke på sig, inte ens i boxen och vill du rida i trav en hel lektion dör den inte av det heller. Vad jag menar är att alla hästraser verkar ska behandlas olika. Min islandshäst är mer dressyrhäst än gångartshäst. Jag töltar helst inte då jag tycker att det är tråkigt och du kan ju gissa dig till vad folk säger då?

Jag tycker att du ska byta kurshål och säga ifrån, vill du ha din häst i box bör du få det. Du bestämmer ju själv vart du vill ha din häst, de behöver inte stå ute året runt.

Jag gillar att du tycker om dressyr och att du faktiskt behandlar in islänning som en vanlig häst!:bow: Det styrker mig mycket!

Så kör på, bry dig inte i vad andra tycker och tänker för tro mig, de vet alltid bättre än du och speciellt när det gäller din häst och dennes hantering...:angel:
 
Sv: kursproblem

Du har anmält dig till en kurs och inte kollat upp hur förhållandena är? Bit då i det sura äpplet och acceptera att det inte går att låna box och kontrollera det bättre nästa gång. Det finns massor av kurser där man kan hyra box alternativt att det ingår. Personligen skulle jag tvekat att åka någonstans i november utan tillgång till boxplats, det blir så joxigt om man ska fixa allt utomhus, hur kul är det att sadla sin häst i ösregn? Får man inte hyra box är det knappast självklart att man får vara i stallet.

Har jag chans så har jag alltid box på kurser/tävlingar även om jag föredrar att ha tillgång till någon form av hage också det känns lugnast så.

I det här fallet tror jag att du förstorar upp att det är ett islandshäst evenemang och letar efter kulturkrockar istället för att konstatera att stallet inte borde bjuda in externa personer om de inte kan ordna plats åt dem, islandsstall eller inte.
 
Sv: kursproblem

Att de inte vill låna ut box beror troligtvis på smittorisk. Största risken för smitta är faktiskt när man blandar hästar från olika ställen. -så att man inte får låna box är både för deras hästar och för din hästs skull.

Att låna rundkorallen kan ju vara en bra lösning om hästen är rymningsbenägen. Tror faktiskt de flesta är schysta och inte väljer att träna sin häst där ju då.. Jag hade iaf inte krävt att ha rundkorallen om man ser att någon annan häst står där. -hade inte ens kommit på tanken.

Har du täcke med hals och lindar benen kommer din häst förmodligen vara mycket renare och finare än de andras hästar ändå.. :)

Vill du ändå absolut ha en box och om det är väldigt viktigt för dig så åk inte på kursen, utan välj någon annan.. Finns fler ställen :)
 
Sv: kursproblem

Ha ha känner igen det där med, jag fick inte plats i isistall utan i ett "vanligt". Jag använder täcke när det regnar och det har ju min kompis ifrågasatt...men jag vill kunna rida en ren och torr häst. Roligast var nog när nån sa att islandshästar inte ska/ kan äta äpplen :grin:
 
Sv: kursproblem

KL.

Jag måste stå i ett konstigt islandshäststall, där accepteras både klippta (och oklippta) hästar, äpplen och täcken. Det är också okej att ta in dem över natten om man så önskar, ha färgmatchad utrustning och man får till och med borsta av all lera utan att någon klagar. Och hör och häpna vi är ett gäng som använder skyddsboots vid behov och helt utan att någon konstiga miner. Hästarna är dock leriga både med och utan täcke, mest utan förstås.

Är det någon mer som lyckats få plats i ett udda stall, ett sådant man får göra som man vill utan att folk misstycker?
 
Sv: kursproblem

Jag är den som piffar mest där jag står och visst kan folk fnissa lite, men på ett snällt sätt - och jag låtsas bli svettig över att nån blandar svart och brunt läder :D Hästarna klipps efter behov och smak, vikt- och skyddsboots används efter behov.
Vi har olika uppfattningar om vissa saker, men ingen hackar på nån annan för det. Jag skämmer bort min ena häst med godis och äpplen, men ger ingen annan häst eftersom den ägaren inte vill det, vilket jag förstår.
Täcken tycker alla är onödiga men vill man så är det bara att täcka på, men då får man sköta det själv.
 
Sv: kursproblem

Säger du till när du tittar upp ur hålet?



För övrigt så tycker jag att man kollar upp hur det ser ut med möjligheter till hage/box/ vad man nu vill ha FÖRE man bokar platsen. Är det någon som är oseriös så är det du som först bokar och i efterhand gnäller.

Du hävdar att din häst samlar på sig åttor och trivs med att stå ensam själv. Jag tar inte dig på något särskilt seriöst vis, om jag ska vara ärlig. Och jag tror inte att det är särskilt många "vanlig-häst-ryttare" som skulle hålla med dig..

Hade varit kul att få se någon film någon gång på hur bra det går för er, för just nu verkar det vara mycket snack men ingen verkstad.
 
Sv: kursproblem

Ja jag vet inte vad du träffar för underligt folk, iofs använder jag aldrig benlindor. Varför då, hästarna har inget behov av dem så då används dom inte, täcken? Ja självklart använder vi täcke om hästen har det behovet, men knappast för egen bekvämlighet. Vi låter våra hästar gå ute den större delen av dygnet, därför att de mår bäst av det mot att stå på box. Hästen är byggd för att röra på sig, och problem får den om den står för mycket stilla och för länge.

Jag har varit på många kurser utan att ha boxplats, men har däremot erbjudits hage. Ser absolut inget oseriöst i det, de villkoren tar man ju reda på innan man bokar in sig på kursen, passar inte dom villkoren så struntar man ju i att boka.

Sedan får ju vi också leriga hästar mellan varven, men då får man borsta helt enkelt vilket går alldeles utmärkt. Jag har verkligen ingen förståelse för dina I-lands problem, självklart rullar sig hästar som arbetat eftersom det är ett sätt att bli av med spänningar och mjölksyra i musklerna. Men då finns det borstar som man kan använda, ett litet tips så där.;)
 
Sv: kursproblem

håller med ovanstående, varför du inte får låna boxen i stallet eller kanske tom vistas där är troligen att dom tänker på att det är hög smittorisk när man blandar hästar. Jag hyr aldrig box på tävlingar/kurser om ja inte känner till stallet väl/vet att boxarna är rengjorda innan tävling som tex. på SM.

kan du tänka dig att bygga hage vilket är väldigt vanligt när man åker iväg på islandshästtävlingar även kurser så skaffa dig ett bärbart aggregat.

jag har också täcken på mina hästar, klipper och grejar. Benskydd/lindor har ja dock aldrig förstått nyttan med om inte hästen tydligen stryker sig vid ridning, vilket är rätt ovanligt på islandshästar, troligen bland storhästar/ponnyer också, det är bara en grej många gånger, om man givetvis inte hoppar då, då bör man ju ha det. Skydd på islandshäst används oftast bara vid passridning, sen finns det ju alltid undantag men med 20 års erfarenhet av islandshästar så har jag en så länge inte sett något....

jag tycker du skall ta reda på mer info vid nästa kurs och bara åka på dom som har det du vill ha. Jag rider bara kurs i ridhus under höst/vinter/vår och gärna på ovalbanan under försommarn/sommarn.
 
Sv: kursproblem

Säger du till när du tittar upp ur hålet?



För övrigt så tycker jag att man kollar upp hur det ser ut med möjligheter till hage/box/ vad man nu vill ha FÖRE man bokar platsen. Är det någon som är oseriös så är det du som först bokar och i efterhand gnäller.

Du hävdar att din häst samlar på sig åttor och trivs med att stå ensam själv. Jag tar inte dig på något särskilt seriöst vis, om jag ska vara ärlig. Och jag tror inte att det är särskilt många "vanlig-häst-ryttare" som skulle hålla med dig..

Hade varit kul att få se någon film någon gång på hur bra det går för er, för just nu verkar det vara mycket snack men ingen verkstad.



Tittar upp ur hålet?? fattar ingenting!?? vad menar du??
:confused:

För det andra behöver jag inte alls bevisa för dig att min häst kan samla sig och att det går bra för oss. mycket snack och liten verkstad är det då inte är det lite avundsjuka jag känner av måtro??

Varför skulle jag sitta här och ljuga?? sticker det så mkt i dina ögon när det går bra för mig att det bara måste vara ljug??
Herregud människa ge dig

Samlar sig i 8 har jag iof aldrig sagt att min gör därimot att hon har lätt för att samla sig har jag sagt.


Jag gämför mig inte med någon annan än med oss själva och gämför man oss idag och för 1 år sedan är det som dag och natt, men gämför man oss med en grand prix dressyrhäst typ Briar så är vi inte alls bra...

Synd när sånna som du inte kan glädjas åt andras lycka utan att istället klanka ner på dom och anklaga dom för att ljuga och att dom måste överbevisa sig att de går bra genom att lägga ut filmer.

Vill du se mig rida så är du välkommen till stallet när jag rider lektion så kan du få se att de jag säger är sant.Men några filmer kan du glömma!!

Och att Jorunn gillar att gå i hage själv antar jag då hon är en glad häst som gnäggar åt en näst man kommer, hon är mkt pigg på väg UT till hagen trivdes hon inte skulle hon inte vilja vara så på att komma in där.
Jorunn visar rätt tydligt när hon gillar eller inte gillar saker.
I en hage där hon var mobbad i fick man knappt in henne i hagen men hon sprang ut som en tok när man ledde henne för att ta ut henne.

Eftersom hon är så låg i rang har hon alltid varit mobbad i hagarna med andra och blivit jagad och biten på och DÅ har hon inte trivits kan jag meddela. Hon har alltid stått själv och utanför flocken. EN flock trivdes hon i och det var i den förra stallet vi stod i.
Hon kan nosa på sina grannar= ha hästkontakt och hennes hagkom0is en pampig dressyrvalack är hon dökär i och dom står tätt tätt ihop nästan hela dagarna.
Skillnanden är bara att en liten tråd/staket är mellan dom annars kan man säga att de går i samma hage.
Jag slipper sönderbitna täcken och stressad sönder jagad häst som är trött när man skall rida henne.
Jag slipper dessutom sparkrisken som har varit rätt hög eftersom många har sparkat åt henne i hagarna.

Och jag känner att jag inte behöver sitta här och förklara mig eller försvara mig till varför min går själv i hagen och behöver inte ta skit ifrån dig för att jag har min själv heller för den delen!!!!!










Till er andra... min tränare frågade om jag ville komma på kurs jag fick inge direkt information om planering eller vad som erbjöds.. Jag frågade om det fanns boxplats eller befintlig hage då jag inte kan göra en egen. Samt frågade lite mer om kursens innehåll upplägg osv fick bara svar att de får jag veta närmare kursstart så vet fortfarande inte hur allt ser ut!

Har fortfarande inte fått svar om det finns box bara om denna rundcorall.
Alltså har jag inte anmält mig än eftersom jag vill ha svart först om just boxplatsen.Jag har sagt ett halvt ja kan man säga=)

För sjääälvklart kollar man ju upp innan man anmäler sig hur kursen ser ut och vad som erbjuds...

Som en sa vem vill sadla och tränsa och fixa sin häst i solsvart bäckmörker?? sista ridlektionen kommer ju vara på eftermiddagen och nu blir det ju mörkt fort.
Och som en annan sa skaderisken och ny miljö jag vill inte att Jorunn kutar runt och gnäggar och har sig och gör sig trött på att springa och orkar då inge träning=(

Smittorisken kan det ju inte va.. för då ska man ju inte ha några kurser alls eftersom hästarna kan smittas av att vara på gården det är ju luftburet.
Så är man såå rädd för smitta bör man ej ha några kurser på sin gård anser jag!

ja det är ju några dagar kvar tills Lördag och väntar ju fortfarande besked av tränaren om det finns box.. gör de de så är ju allt löst.
Annars får man antingen strunta i kursen eller åka hem imellan ridpassena det är ju bara 5 mil.

Men precis som en sa jag tänker inte skämmas för att jag är noggrann och rädd om min häst..
Jag har bara en häst och den vill jag ha i många många år till och tar inga onödiga risker med henne helt enkelt.


Jag har hittat en kurs som är samma helg alltså nästa helg nu som jag har mejlat om och frågat omdet finns platser kvar.
Där är det ridhus:d

Plan B ev räddad om det inte finns box här=)
 
Sv: kursproblem

Ja jag vet inte vad du träffar för underligt folk, iofs använder jag aldrig benlindor. Varför då, hästarna har inget behov av dem så då används dom inte, täcken? Ja självklart använder vi täcke om hästen har det behovet, men knappast för egen bekvämlighet. Vi låter våra hästar gå ute den större delen av dygnet, därför att de mår bäst av det mot att stå på box. Hästen är byggd för att röra på sig, och problem får den om den står för mycket stilla och för länge.

Jag har varit på många kurser utan att ha boxplats, men har däremot erbjudits hage. Ser absolut inget oseriöst i det, de villkoren tar man ju reda på innan man bokar in sig på kursen, passar inte dom villkoren så struntar man ju i att boka.

Sedan får ju vi också leriga hästar mellan varven, men då får man borsta helt enkelt vilket går alldeles utmärkt. Jag har verkligen ingen förståelse för dina I-lands problem, självklart rullar sig hästar som arbetat eftersom det är ett sätt att bli av med spänningar och mjölksyra i musklerna. Men då finns det borstar som man kan använda, ett litet tips så där.;)


Jag lindar för att jag tycker det är snyggt sedan för att det ger stöd och det är bra.
Men jag lindar inte varje dag men ibland vill man vara extra fin bara matschar lindor med schabrak och sina egna kläder osv=) INge som är nödigt men det är kul och därför jag jag det.

De som inte lindar skiter jag i om de inte lindar alla gör vi som vi vill eller hur??
Ja min häst går ute 8-10 timmar om dagen så jag vill nog påstå att min går ute mkt och får röra på sig så där håller jag med.. Självklart skall häsatrna vara ute mycket:)

Vet inte vad du har för borste men mina kan iallafall inte borsta rent en blötrerig häst. Mina borstar smetar mera ut all blöt lera men du får gärna tala om vart du köpt din borste som får en blötlerig häst skinande ren för då kommer jag åka och köpa den på en gång!

Själv får jag duscha rent hästen om man skall få bort all lerkokor som hänger i manen ibland droppar det om hästen i all rera blää.
Torkad lera däremot är lättare att borsta bort men knappast att den hinner torka mellan ridlektionerna.
Dessutom säger mina lungor ifrån när det dammar enormt när man borstar en lerig häst och av den anledningen gör ajg inte de utan duschar istället.

Du är inte lika petig som jag det märker jag, du verkar inte ha några problem att rida en lerig häst borsta lite under sadeln och tränset och hästen är färdig att ridas.

Hästen tar inge skada tack och lov för de men det ser verkligen inte trevligt ut iallafall det ser så skabbigt helt enketl! I mina ögon viktigt att säga=)

För mig är själva grejjen att ha häst allt runt omkring det är ju roligt att göra rent hästen att ducha den fläta svans klippa och trimma den fin. Köpa lite"onödig" utrustning matscha lite här och där.

Köpa fina täcken ja det är såå roligt helt enkelt tycker jag,:banana::bump:

jag kan åka ut och bara borsta duscha fläta henne fin och bara mysa i timmar.

ÅÅÅÅÅÅ vad jag bara älskar att vara i stallet så härligt att känna så här igen=):love:
 
Sv: kursproblem

Kan du inte bara mysa med din häst och sluta tala om hur korkade andra är? Jag förstår om de får problem i ett islandshäst stall när du gång på gång fördömer islandshäst kulturen och troligen ens utan att inse det.

Du kan ju ta revansch på oss alla när du tar dina första åttor i trav på ovalbanan :).
 
Sv: kursproblem

Du är inte lika petig som jag det märker jag, du verkar inte ha några problem att rida en lerig häst borsta lite under sadeln och tränset och hästen är färdig att ridas.

Du kan omöjligt veta hur jag är med våra hästar, och var ser du att hästen är lerig när den rids?

Det är väl bra om du trivs med att linda duscha och allt vad du nu gör med din häst. Men snälla du, spara dina fördomar för dig själv, så slipper du att få samma bemötande tillbaka.

Ska vi se det helt krasst på saken så kan inte en häst röra sig i en hage på 50 x 50 m, att röra sig så menar jag att den ska kunna galoppera en stund innan den måste stanna eller sakta av pga staketet tar emot. Det är fullt begripligt att det blir lerigt i en sådan hage, det blir det ju mindre hagar man har.

Ett tips är att satsa på en bra man och svansspray, då plockar man lätt ur leran från manen och använder sedan en vanlig manborste så är det blir det lent, fint och med volym. Samma gäller för svansen, har man en häst som får dreadlocks i svansen bara för att så är det helt oumbärligt.
 
Sv: kursproblem

Lobelia- Jättebra svar.

Snälla Niela tråden är helt onödig. Kulrutkrock? Javisst! Du är lika mycket del av det som andra, ända sättet att ändra det är att ändra sin egen inställning.
 
Sv: kursproblem

Åhh jag har hittat en lösning:banana:

Jag rider bara en ridlektion om dagen så kan jag sedan åka hem så slipper man problem med box oxh lera. Då kan hon dessutom gå ut i hagen igen när vi kommer hem om vi rider tidigt:) Så kan jag åka ut p åkvällen och göra henne fin igen!


Lösningar finns det på allt... gäller bara att hitta dom:D

Kulturkrock finns det minnsann jag talar bara om dom hur JAG upplever dom.
Och vad jag blivit utsatt för av ialdnshästfolk. Och efter detta har man såklart bildat sig en uppfattning.

När jag sköter min häst på exakt samma vis som förr när ajg hade hbl och får 2 helt olika reaktioner...Ett i ett dressyrstall och ett i ett islandshäst stall.
Det är inge humbug utan sanning det ÄR oerhört stor skillnad på hur islandshästfolk och storhäst folk tycker och tänker i olika frågor kring ridning och hästhantering!

Och det är inget jag har hittat på utan så är det sedan finns det givetviiis undantag på bägge sidorna.


Några saker som det är skillnad på är framförallt hanteringen av unghästar.. på storhäst sidan rider man in hästarna vid 2½ års ålder och hanterar häsatrna redan som föl.
Medans på islandshästsidan rör man inte hästen förrens den skall ridas in vilket är oftast runt 4-5 års ålder.

På storhästsidan har man oftast någe form av benstingen för att hästen slår eler bara för att skydda hellre ett par benskydd som går sönder om hästen trampar snett slår i en pinne i skogen än att benen går sönder.

På islandshästsidan har man aldrig benskydd det skulle vara om hästen slog sig gul och blå på kotorna när man rider.

Detta är inga fördomar utan ren och skär fakta varför det är så vet jag inte men så är det iallafall!


Alla i mitt stall spoolar benen på hästarna innan de rider även under hovarna, de lindar benen eller har snygga benskydd på sin hästar, oftast är det samma färg på schabrak som på benlindorna.
Ryttarna har rena fina kläder
Hästarna är helt enkelt bländande fina en fröjd för ögat att se på hästarna trivs är glada och nöjda och älskar att få arbeta,
Vissa bockar och springer och busar i hagen nöjda och glada skulle inte vara mer eller mindre glada av att gå i 500 hektar hage snarare fetare :D


När jag har stått med islandshäsatr så har det inte varit denna noggrannhet man borstar så gott det går helt enektl, man har inte brytt sig om det har varit lite lera på benen eller halsen/manen.
Man har sett till att det är 100% rent under sadeln där det är viktigaste och där tränset skall sitta.
Hästarna får pälsätare och andra ohyror det är inte så ovanligt

Säger inte att ett eller annat sätt är sämre än det andra utan bara skillnadena som är;)


Måste det vara fördomar bara för att 2 olika grenar inom sporetn hanterar häsatrna olika??

Problemet blir när man krockar dom som det har blivit för mig...
Jag började med storhäst och har lärt mig att tänka och tycka som dom, sedan bytte jag ras och fick helt plötsligt upp en syn för hur man nu skulel hantera hästar.

Hade det varit tvärtom så hade jag rynkat ögonen åt hbl hanteringen likaväl kan jag tänka mig!

Men nu började jag med hbl ridning först och tar med mig de tänket och sättet att hantera över på islandshästen.
Men möter problem då och då bara som i dessa sammanhang som på kursen.. På hblsidan är det själklart att man har box att tillgå på kurser. men här var det inte så tydigen utan här måste man vara vaksam och kolla upp lite mera först!



Men det löser sig nog till lsut.. jag rider 1 ridlektion omdagen sen åker jag hem så slipper jag bekymmer om box=)
 
Sv: kursproblem

Apropå skaderisk osv, har du tidningen Islandshästen? Var en rätt intressant artikel där angående hästhållning. Man kan ha hur olika åsikter som helst om borstning och prylar, det är rätt oväsentligt. Men jag tycker det är viktigt att hästen så mycket som möjligt kan få utlopp för sina naturliga beteenden. Dvs kunna röra sig fritt i alla gångarter på relativt stora ytor, ha tillgång till foder kontinuerligt, får lov att klia och pilla på andra hästar.

Om man tänker på det så är varken hästar eller människor skapta till att leva stillasittande/stillastående liv och äta mat/foder med hög energi.
 
Sv: kursproblem

Jag tror att ditt problem i islandshäststall snarare bottnar i den milt uttryckt nedlåtande attityd du visar här, tacka sjutton att folk blir sura om du går på på det här viset. Det hjälper liksom att säga att folk får göra som de vill om man samtidigt ger uttryck för hur skitigt och äckligt det är i ett islandshäst stall, att hästarna är fulla med ohyra för ingen bryr sig om att göra dem rena och att folk inte använder skydd som hästarna så väl behöver om de inte slår sig gula och blå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 936
Senast: Korven
·
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 330
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 374
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp