Bukefalos 28 år!

Kursuppgift

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anledningen till att jag plötsligt ploppat upp och skriver här igen är faktiskt pga en kurs. :-)
Jag har gått många kurser dom senaste åren, har varit i någon slags utbildningsfas i livet eller nåt. Har läst både om kost och näringslära, örter, kemikalier, olika hälsorelaterade kurser och nu senast personlig utveckling.

Den kurs jag går nu handlar om att försöka komma fram till vad som är JAG - vad vill jag göra, vad är mitt optimala liv, hur skapar jag så bra energi som möjligt i mitt liv, vad är just mitt uppdrag här på jorden, osv.

Kursen hålls på distans och jag visste inte mycket om den när jag anmälde mig, utan jag gjorde det på impuls. Men det visade sig vara en riktigt bra impuls! Genom kursen har jag fått en del uppgifter att göra, och massvis med frågor att svara på - för min egen skull. Såna där jobbiga frågor som man måste tänka till jättemycket på, och som kanske leder fram till att man börjar ifrågasätta det liv man lever och dom vanor man har...

En av övningarna var att ta reda på vilka aktiviteter i ens liv som fyller på en med positiv energi. Och jag kom fram till att bland annat SKRIVANDE var en aktivitet som jag faktiskt saknade jättemycket och ville ta upp igen! (och en annan aktivitet var ridning, varför jag har lovat mig att se till att regelbundet komma upp på hästryggen i någon form nu i vår).
Av någon anledning trivs jag väldigt bra med dom lite speciella förutsättningar som det är att skriva just här på buke (i jämförelse med att skriva på en egen blogg, i ett privat dokument på datorn, i mail till vänner, eller i någon annan form). Olika uttrycksforum har olika förutsättningar, men jag tänkte att om jag skulle försöka börja göra mer av det jag tycker om att göra, så kom det sig faktiskt så att jag återvände hit för att försöka hitta tillbaks till orden och skrivandet igen.
Så det är därför jag är här igen! :-)

Kursen har satt igång många processer och tankar i mig, det liksom lever lite sitt eget liv, och jag har fått många nya insikter. Jag har också börjat se mig själv och vissa av mina automatiska tankar ur ett annat ljus i vissa situationer, och det känns så underbart att upptäcka och komma åt kanske tidigare omedvetna destruktiva mönster, för då får jag en möjlighet att ersätta dom med bättre vanor och tankar! Och det känns så himla roligt och bra och nyttigt och värdefullt och givande, så jag är verkligen mer än nöjd!
Nu gäller det bara att hålla i dom nya vanorna och insikterna också... ;-)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 663
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 473
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 688
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp