Kusliga filmer till höstrusket

Kan tipsa om filmen Atterrados (osäker på stavning). En spansk skräckis, den börjar lite överdrivet men blir väldigt mycket bättre, riktigt obehaglig tyckte jag 😬 Hereditary är ju också rätt "mycket", men så obehaglig att jag inte "fick" kolla klart på den för maken 😋
Annars är serien Channel zero skitkonstig men rätt kuslig också
 
Inte film men serien Castle Rock hade premiär förra året (jag såg den på höstenk) och den var så kuslig och passande till årstiden, och blir inte alls överdriven eller eskalerar på slutet. Tror det var 8-10 avsnitt så inte något som är långdraget direkt och Bill Skarsgård spelar en av huvudrollerna (han är creepy!).
Den finns på HBO.

Och jag tyckte att King pajade slutet på den också i sann King-anda. Jag orkade inte ens se de två sista avsnitten, eller om det bara var sista?
När det spårade ur tappade jag intresset i alla fall.

Fram tills dess var den ruskigt bra! Jag gillar också Bill och det var så himla kull att få uppdatering på ett gäng gamla karaktärer från Castle Rock. :)
 
Gamla godingar, Straw dogs med Dustin Hofman samt Den sista färden, sånt som skulle kunna hända i verkligheten.
 
Jag tycker det mest är amerikanska skräckfilmer som spårar sådär. Japanska skräckisar brukar vara just mer kusliga. Jag gillar ju typ A tale of two sisters, Audition, Dark Water, Shutter mm. Sedan har jag sett några skräckisar från europa som definitivt inte spårar ur, två av dem var superbra men nu har jag glömt vad de heter.

I somras såg jag en mysig kuslig serie på netflix som hette haunting of hill house som jag tyckte var bra.
 
Och jag tyckte att King pajade slutet på den också i sann King-anda. Jag orkade inte ens se de två sista avsnitten, eller om det bara var sista?
När det spårade ur tappade jag intresset i alla fall.

Fram tills dess var den ruskigt bra! Jag gillar också Bill och det var så himla kull att få uppdatering på ett gäng gamla karaktärer från Castle Rock. :)

Minns inte att jag tyckte att den spårade! Men håller med om att många av hans tidigare filmatiseringar har gjort det...
 
Jag tycker det mest är amerikanska skräckfilmer som spårar sådär. Japanska skräckisar brukar vara just mer kusliga. Jag gillar ju typ A tale of two sisters, Audition, Dark Water, Shutter mm. Sedan har jag sett några skräckisar från europa som definitivt inte spårar ur, två av dem var superbra men nu har jag glömt vad de heter.

I somras såg jag en mysig kuslig serie på netflix som hette haunting of hill house som jag tyckte var bra.
Håller verkligen med om de japanska skräckfilmerna. Tale of two sisters satt kvar i bakhuvudet på mig länge efter att jag såg den.
 
Håller verkligen med om de japanska skräckfilmerna. Tale of two sisters satt kvar i bakhuvudet på mig länge efter att jag såg den.

Jag och killen såg den för ett par veckor sedan.
Tyckte den var helt obegriplig 😅
Inget var läskigt, bara segt, tråkigt och konstigt. Var sjukt irriterad när den var slut 😑
 
gällande japansk, och asiatisk skräck - går en miniserie på HBO som heter Folklore. Rekommenderas!

Också på HBO ang skräck - serien Chanel zero. Jäkligt udda och ryslig.
 
Från ungdomen minns jag speciellt The shining och Jurtjyrkogården som riktigt kusliga. Kanske även När lammen tystnar hör dit. Om jag såg om dem idag vet jag inte vad jag skulle tycka, men då var de himla läskiga.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp