Kusliga filmer till höstrusket

Jag kan låta som tjejen i The Ring. Brukade psyka ett ex med det 😂

Jag såg typ ut som tjejen i the ring när jag var yngre och hade långt svart hår. Kunde också göra det ljudet. Brukade kombinera det med det faktum att jag kunde ”gå” som tjejen i exorcisten för ultimat effekt. Är dock för stel och gammal nu. :p
 
Senaste skräckfilmen jag såg som verkligen skrämde mig var Gonjiam: haunted asylum.

Astöntig titel men mycket bra film. Det är en found footage från sydkorea. FF är ju ofta dåligt men här tycker jag det fungerade bra.

Handlar om några streamers som anställer några frivilliga ungdomar för att utforska ett övergivet mentalsjukhus på natten. Det sägs spöka där och de har någon kanal där de är på sådana ställen. Det är meningen att allt ska vara fake men ja, ni fattar säkert vad som händer sen.

Byggs upp mycket långsammare än den här typen av filmer ofta gör och stämningen är riktigt kuslig. Slutet var riktigt obehagligt tyckte jag.

En gammal favorit är annars Shutter (absolut INTE den amerikanska remaken som är skit). Den twisten på slutet tyckte jag var så fruktansvärt obehaglig och det stannade i minnet bra länge.
 
Woman in black blev jag lite mörkrädd av. Inte sett tvåan däremot, är den sevärd? Är annars ganska cool :) The haunting of Hill house var bra också
Gillar man Guillermo del toro är Cronos bra och The devil's backbone. Crimson peak, har någon sett den? Håller den samma stil som del Toros vanliga?
 
O andra sidan är ju den typen en egen genre, som aldrig utgett sig för att vara "seriös" skräckfilm.
Gillar splatterfilm men de är ju sällan läskiga, bara just mycket splatter och gore.
Bad Taste kom ju redan 87, sjukt att samma man kunde göra mästerverket LOTR sen.

Menar du att Bad Taste inte är ett mästerverk i klass med Sagan om ringen? 🤣

On topic:

Jag har i princip slutat titta på skräck för jag mår dåligt på riktigt av det om jag är själv hemma, men en film som jag minns som extremt obehaglig som jag såg när den var ny (och konstaterade nyss att den är 17 år gammal, så, jaaaa...) är Darkness från 2002. Vad jag vill minnas så är det mer stämning och mindre monster i den
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp