Kuwento, en ung devon rex

Reykur

Trådstartare
Jag känner för att bildbomba lite. Kuwento är en ung hane från min senaste kull. Han är 5 månader och kom tillbaka från sina första köpare på grund av allergi, han kommer nu snart att flytta hemifrån för andra (Och förhoppningsvis sista) gången.

Han kom till världen klockan 4 på natten på ett operationsbord på Ulltuna medan jag satt och bet på naglarna i väntrummet. Han satt helt fastkilad på väg ut ur mamma och hon hade tyvärr inte en chans att få ut honom själv.

Jag trodde inte att han skulle leva, han hade varit på väg ut en bra stund när vi hann fram till djursjukhuset, en ensam liten svart baktass. Fosterblåsan hade gått sönder tidigt.

Han var lite rosslig när vi fick träffa honom och hans syster, han hade dragit i sig en del fostervatten. De låg med sin trötta mamma under en värmelampa.

På grund av allt onaturligt som blir omkring ett snitt var det svårt för ungarna att förstå det här med att äta från mamma, det var en tuff första vecka med matningar varannan timme.

Så här liten var han då.
DSC05517.jpg


Han blev sedan lite större.
DSC06034.jpg



Och nu har han blivit jättestor! På den sista bilden är han 5 månader gammal har han faktiskt redan vuxit om sin mor. Han är en fantastisk liten katt! Se och njut.

DSC08810.jpg


DSC08729.jpg


DSC08993.jpg


DSC09240.jpg


Lite blandade bilder från de senaste veckorna i kronologisk ordning.
Jag kommer verkligen att sakna honom när han flyttar!
 
Senast ändrad:
Sv: Kuwento, en ung devon rex

Åh, vad fin han är!:love: Jag som är så galet sugen på att skaffa en till devon just nu. Tur han inte är en brud, då hade jag kidnappat kissen direkt!;)
 
Sv: Kuwento, en ung devon rex

Åh, en så härlig misse! Riktigt vacker! Och då är jag ändå Cornish-fantast... ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 262
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 632
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp