Även om jag är en teknarkare känner jag inte igen det märke(?) jag tror ni pratar om, men rooibos grantäpple är ett inte helt ovanligt smakkoncept på te som säljs ffa i affärer med arab-profil.
Älskar också märket. Det finns på vissa Coop och ibland Ica Maxi. Och på Systrarna Grenes.
 
Älskar också märket. Det finns på vissa Coop och ibland Ica Maxi. Och på Systrarna Grenes.
När du säger systrarna Grenes, var jag tvungen att gå ut i köket och kolla vad för teer jag köpte där sist.....

20211008_195342.jpg


Ops! ☺️ Hr bara provat den till höger, frukt-teerna, men mjaeee...jag stoppade in paketen i skåpet och hade glömt bort dom...
 
Jag som egentligen avskyr te tycker om Brunkullans te och de har en webshop http://brunkullan.com/shop/

Allra bäst är det gröna vårtéet tycker jag :)
Oj, nostalgin. Caféet jag jobbade på i tonåren hade ett som hette brunkullans gröna som nog är det godaste gröna jag smakat. Hade helt glömt det, dricker så sällan te. Nu blev jag ju lite sugen på att göra en beställning och se om det smakar så gott som jag minns! :)
 
När du säger systrarna Grenes, var jag tvungen att gå ut i köket och kolla vad för teer jag köpte där sist.....



Ops! ☺️ Hr bara provat den till höger, frukt-teerna, men mjaeee...jag stoppade in paketen i skåpet och hade glömt bort dom...
Där har du ju lite Celestial Seasonings. :D
 
Jag var tvungen att pröva Friggs Rooibos blåbär efter att ha läst här i tråden. Och jo, det är det första Rooibos i påse som faktiskt smakar ganska likt de jag köper i lösvikt! Inte riktigt lika god smak men mkt bra alternativ när man vill ha det enkelt med pås-te och ett plus att det då finns i lokala mataffären!
 
Jag var tvungen att pröva Friggs Rooibos blåbär efter att ha läst här i tråden. Och jo, det är det första Rooibos i påse som faktiskt smakar ganska likt de jag köper i lösvikt! Inte riktigt lika god smak men mkt bra alternativ när man vill ha det enkelt med pås-te och ett plus att det då finns i lokala mataffären!
Jag har precis köpt det jag också men inte smakat än. Hoppas jag kommer gilla det.
 
När jag inte dricker löste och inte heller har Celestial hemma så dricker jag gärna pukka. De har lakritste som är helt fantastiskt. :d Deras Chai går heller inte av för hackor. De har även ett te som heter Night time som är koffeinfritt och låter gott iaf, har dock inte provat det själv ännu.
Friggs har ett örtte med lakrits också som är fint.
 
Jag som egentligen avskyr te tycker om Brunkullans te och de har en webshop http://brunkullan.com/shop/

Allra bäst är det gröna vårtéet tycker jag :)
Tänkte tipsa om Brunkullan. Älskar deras örtig citron 😍.
Jag var tvungen att pröva Friggs Rooibos blåbär efter att ha läst här i tråden. Och jo, det är det första Rooibos i påse som faktiskt smakar ganska likt de jag köper i lösvikt! Inte riktigt lika god smak men mkt bra alternativ när man vill ha det enkelt med pås-te och ett plus att det då finns i lokala mataffären!
Testat Brunkullans rooibos blåbär vanilj?
 
Jag gillar vitt te. Favoriten var ett vitt te med granatäpple som tyvärr inte finns längre. Numera dricker jag mest IKEAS Egentid rosa som är vitt/ grönt.
 
Beställer från Perchs tehus. Dricker mest gröna eller svarta teer. Green palace är väldigt gott, en av mina favoriter från Perchs. Pås te dricker jag clippers tror jag det heter, deras organic green tea. Tycker om mynta te också, som är bra för matsmältningen. När jag har färsk mynta brukar jag ha grönt te, en kvist mynta lr två och en del honung :d kan gärna också dela färsk ingefära i stora bitar, med massa citron saft och honung, hälla på kokande vatten och dricka på kvällen. Speciellt gott om man är förkyld och har ont i halsen.

Nästa år vill jag försöka på att torka eget te från mina svarta vinbär och kamomill. Tål inte kamomill men vill se om det blir annorlunda om jag odlar själv ☺️ och jag tycker om idén om kamomillte, vill kunna dricka det ^^

Många bra tips i tråden med som jag vill testa/ kolla närmare på ☺️
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 210
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 536
Senast: TinyWiny
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 549
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 676
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp