Kväva valp i säng

Sofie Lucky

Trådstartare
Hej!
Min son som har problem med självkänsla och negativa tankar ska nu få en valp, med mitt ansvar och stöd såklart. Valpen är en liten shi tzu. Jag tror att båda skulle må väldigt bra av att sova tillsammans (madrass på golvet) för att ge varandra närhet men är så orolig för att sonen ska kväva den lille. Värsta mardrömmen. Är det någon som hört att det skulle ha hänt?
 

Bifogade filer

  • received_2216880105112914.jpeg
    received_2216880105112914.jpeg
    151,2 KB · Visningar: 28
Hej!
Min son som har problem med självkänsla och negativa tankar ska nu få en valp, med mitt ansvar och stöd såklart. Valpen är en liten shi tzu. Jag tror att båda skulle må väldigt bra av att sova tillsammans (madrass på golvet) för att ge varandra närhet men är så orolig för att Elias ska kväva den lille. Är det någon som hört att det skulle ha hänt?
Hur gammalt är barnet? Skolåldern?

Att sova ihop när valpen är alldeles ny i hemmet skulle jag inte. Vänta med det tills familjen landat i att ha hund. Valpen är bäbis.
 
Hej!
Min son som har problem med självkänsla och negativa tankar ska nu få en valp, med mitt ansvar och stöd såklart. Valpen är en liten shi tzu. Jag tror att båda skulle må väldigt bra av att sova tillsammans (madrass på golvet) för att ge varandra närhet men är så orolig för att sonen ska kväva den lille. Värsta mardrömmen. Är det någon som hört att det skulle ha hänt?
Jag hade haft valpen i en liten korg bredvid sängen bara.
Valpar sover ibland inte hela nätter och behöver ut och kissa. Är sonen tillräckligt stor för att ta det ansvaret? Jag hade undvikit att ett barn sover ensam med en valp, barnet är ju oftast fortfarande beroende av en god natts sömn för att orka med skola dagen efter också..
 
Jag skulle ha valpen hos mig i korg tills den är rumsren och lite större. När den sover hela nätterna skulle den få flytta in till barnet. Jag har haft valpar som sovit hela nätterna nästan från start och jag har haft valpar som fortfarande behöver gå ut på natten ibland när de närmar sig halvåret. Jag tycker inte det ansvaret ska ligga på ett barn att fixa med valpen på nätterna, dessutom är det risk att valpen är lite ledsen första nätterna och gnyr så man inte får mycket sömn. Det bästa är om valpen hinner växa till sig såpass att den kan flytta sig själv lätt om barnet rör sig i sängen, tycker jag.
 
Hej!
Min son som har problem med självkänsla och negativa tankar ska nu få en valp, med mitt ansvar och stöd såklart. Valpen är en liten shi tzu. Jag tror att båda skulle må väldigt bra av att sova tillsammans (madrass på golvet) för att ge varandra närhet men är så orolig för att sonen ska kväva den lille. Värsta mardrömmen. Är det någon som hört att det skulle ha hänt?
Köp en liten bädd till valpen och ställ den bredvid madrassen på golvet. Då kan sonen ligga nära och ha en hand i bädden men mindre risk för att sonen vänder och vrider sig och lägger sig på valpen.
 
Frågan gäller inte egentligen var valpen ska sova. Det kanske blir hos mig eller sonen det beror på hur valpen är och vilka behov den har. Det får vi se

Frågan gäller. Om valpen sover hos mig eller min son finns det risk för att vi kväver den lilla. Jag har hört om flera som sovit med små valpar men aldrig om någon som blivit kvävd. Var är era erfarenheter kring det?
 
Jag har heller aldrig hört om nån valp som blivit kvävd i sängen. Däremot föredrar jag att de är så pass gamla att de kommer upp och ner från sängen själva. Är rädd de ska hoppa ner och skada sig annars om jag inte skulle vakna när de rör sig. Men jag sover ofta tungt och vaknar inte ens när de stora går upp och ner.
 
Jag sov på en madrass på golvet med Alfons när han var liten. Han ville ha kroppskontakt hela tiden när vi sov. Om jag inte höll honom kröp han upp och la sig på min hals.
Har aldrig tänkt tanken att han inte skulle fått göra det.
Har i och för sig samsovit med mina barn från start också, jag sover lätt och ligger still när jag har en liten i famnen.
Nu sover han aldrig i min säng längre, han väljer själv var han vill vara :)
 
Förutsättning är att han sover bra. Annars får valpen vara hos mig såklart
Kommer ihåg när mamma skaffa första hunden en 8 v. cocker spaniel, som skulle sova med min syster. Det höll en natt, sen fick valpen sova med mamma på golvet. Valpen pep och gnydde väldigt mycket första tiden. Den hade inte landat i nya hemmet än. Kan också vara en aspekt att tänka på.
 
Frågan gäller inte egentligen var valpen ska sova. Det kanske blir hos mig eller sonen det beror på hur valpen är och vilka behov den har. Det får vi se

Frågan gäller. Om valpen sover hos mig eller min son finns det risk för att vi kväver den lilla. Jag har hört om flera som sovit med små valpar men aldrig om någon som blivit kvävd. Var är era erfarenheter kring det?
Har sovit med valp i sång och jag sover så ytligt så har aldrig lagt mig på någon valp. Däremot har det hänt att de ramlat ned från sängen vilket inte är bra med tanke på skaderisk. Därför har min nuvarande valp inte fått sova i sängen.
 
Frågan gäller inte egentligen var valpen ska sova. Det kanske blir hos mig eller sonen det beror på hur valpen är och vilka behov den har. Det får vi se

Frågan gäller. Om valpen sover hos mig eller min son finns det risk för att vi kväver den lilla. Jag har hört om flera som sovit med små valpar men aldrig om någon som blivit kvävd. Var är era erfarenheter kring det?
Risken är nog väldigt liten att ni lyckas kväva valpen när ni sover. Tycker nästan man får som ett " sjätte sinne " när man har valp i sängen.
Har aldrig hört om någon som har råkat kväva en valp när man sover för den delen heller.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp