Bukefalos 28 år!

Kval till avd A

I

Isa

Jag har en 6-åring som ska kvals till avd A i 1.20, undrar nu:
Jag har två tävlingar att försöka att få felfria rundor på innan det är dax för div 1 hoppning. Om jag nu skulle missa en runda kan jag då gå en 1.20 runda i framhoppningsklassen vid Div 1 (avd B),och om jag skulle få en felfri runda där kunna vara med i laget? Fattar ni hur jag menar?:angel:
 
Sv: Kval till avd A

Usch, vilken dum sits. Att vara "tvungen" att få till de felfria rundorna.

För övrigt så kan jag inte svara på frågan, men jag vet att för många år sen hade vi inte ungponny som gick sin sista felfria på samma tävling, men jag är inte säker på att dt fortfarande är okej.
 
Sv: Kval till avd A

Jag kan inte se något hinder till att göra den sista felfria rundan samma dag. Huvudsaken är ju att de är gjorda.

Lycka till med hoppandet! :)
 
Sv: Kval till avd A

Ja förutsättningarna kunde ju vara bättre, hade planerat in tävlingar den 27 jan och 10 feb men då var halt:( Men nu är han hur fin som helst.
 
Sv: Kval till avd A

Det finns en regel (som kom till förra året tror jag) som säger att man inte får starta avd A efter det att man startat avd b på samma tävling. (förra året gällde det till och med samma meeting) i år är det samma tävlingsdag.

Så nej du kan inte göra ditt sista kval samma tävlingsdag tyvärr :(. (Dum regel tycker jag och den diskuteras, men så är det i år aillafall) :crazy::(
 
Sv: Kval till avd A

Jag kan inte se något hinder till att göra den sista felfria rundan samma dag. Huvudsaken är ju att de är gjorda.

Lycka till med hoppandet! :)

FEL!!! det går INTE.

Du får inte rida avd A efter du har ridit avd B samma dag. TR III moment 373.

Så kvalen ska vara gjorda INNAN lagtävlingsdagen.
 
Sv: Kval till avd A

Fast det gäller väl om man rider en klass i avd. B så får man inte rida en högre i avd. A? Vet inte vad som händer om det är samma höjd. Men jag kanske snurrar till det alldeles:(
 
Sv: Kval till avd A

jaha... då hade jag snurrat till det, ovanligt:crazy:
 
Sv: Kval till avd A

Det är faktiskt sant, lite tokig regel men ändå. My bad. (Vilket är väldigt ovanligt ;) )
Jag skyller på att jag satt på jobbet och inte tänkte riktigt ordentligt :o
 
Sv: Kval till avd A

Rackarns, då får vi väl hoppas att alla i laget har sina hästar pigga och krya. Tycker nog att det är en tokig regel.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 280
Senast: Twirro
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 351
Senast: QueenLilith
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 817
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp