Kvala med danska tävlingar

Ebban333

Trådstartare
Hej! Exakt hur funkar det när man kvalar med danska tävlingar? Kan man föra in resultaten av en dansk regional tävling i det svenska systemet? Hur blir det när systemet för klasser inte är samma som i sverige?
I det här fallet handlar det om distansritt.
Jag behöver rida en clear round till för att vara kvalad att rida tävlingsklasser och vill starta i en 40 km i Danmark. Jag reagerade dock på att de i proppen inte kallade klassen för en clear round utan LB och att det inte fanns någon minimun tid. Kan man fortfarande tillgodo se sig den ritten som en CR? I TR är en CR beskriven som en ritt på mellan 40 och 50 km med en min och en maxtid. Den här ritten går ju faktiskt inte in under den definitionen.
Lite förvirrad och tacksam för svar!
 
I ft så gör vi så att vi skriver ut resultatlistan bara och det har räckt för kval! I ditt fall så verkar den tävlingen inte vara av samma karaktär så jag är tveksam om den gäller som kval. Det bästa är att du kontaktar förbundet så kan dom svara på vad som gäller i just det fallet.
 

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 178
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Hej! Jag har tävlar en lokal LB på över 62% i höst och nu tränar jag och min ponny på LA/MSV nivå men har inte tävlat i det efter som...
Svar
4
· Visningar
3 803
Senast: hola
·
Dressyr Vad tycker ni? Det kommer iaf att bli mycket färre Msv-starter nästa år;)
2
Svar
29
· Visningar
6 610
C
Hoppning Vi har precis börjat tävla med vår ena ponny. Hon är nu 7 år och vi har själva tränat henne sedan hon var tre. Alltså, det har inte gått...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp