Kvalborg och Valborg

Gammeln

Trådstartare
närmar sig oroväckande :crazy:. Här förväntar man sig att 100 000 pers utifrån kommer att invadera vår trevliga stad. Utöver vanlig polis ska man även sätta in den ridande polisen ( för första gången) för att stävja buset o alla fyllon. Själv tänker jag dra härifrån för att slippa eländet. Hur planeras det hos er? Vad ska ni göra på Valborg och hur fulla ska ni bli :up:. Valborg är det årets fullaste dag
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Son och jag ska ut och titta på stan! och köpa snurra o ballong (tyvärr inte sådan fin med öron som fanns). Jag älskade sista april när jag var liten! (Fortfarande en av årets högtider!). Om du har rätt får vi se hästar också!
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Jag ska jobba och hålla mig långt borta från centrum. :D
Ståhejet var roligt de första åren efter att jag flyttat hit, nu är jag döless...
 
Sv: Kvalborg och Valborg

alla andra vill fira Valborg, sa jag kor ner en av vara faltbilarna sjalv den 29:e. Sa pa sjalva Valborg kommer jag vara pa Oland och antagligen i sang valdigt tidigt for en inventering dagen efter.

Vi hoppas pa att faglarna inte borjar lagga agg och grejs forrans efter att resten av faltpersonalen har nyktrat till och tagit sig ner :D
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Jag gjorde valborg när jag var i tonåren. I år kommer jag befinna mig på min praktikplats. Hade jag varit i stan hade jag hållt både mig och dottern från stan. Det har eskalerat enormt senaste 10 åren, och inte åt det positiva hållet enligt mig...
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Jag flyr stan som vanligt. Vi har dessutom bommat igen på jobbet så det är bara att dra! :P
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Här är det lugnt. Möjligen åker jag och sjunger lite vårsånger vid den arrangerade brasan, har jag inte lust med det arrangerar jag väl en egen liten eld och sjunger för mig själv. Full blir jag aldrig, oavsett vem som har namnsdag.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Ska nog ner på stan för första gången på något år. Har en vän som bor precis vid ån som jag ska hänga hos. Inget är egentligen planerat utan det blir som det blir. Vet dock inte om jag kommer orka med allt folk..
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Tänkte ta med sönerna och kolla på forsränningen om det nu går. De är lagom stora för sådant nu och jag tror att de skulle gilla det. Om någon kompis picknickar så kan vi väl hänga på där.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Min enda plan är att hålla mig långt från stan. Valborg i Uppsala var kul och häftigt när jag var 16, inte nu.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Förra året åkte vi till golfbanan på dagen och Malmö på kvällen, och flydde undan galenskaperna i Lund. I år får jag se hur det blir, champagnefrukost med några vänner blir det nog i alla fall. Stadsparken känns gjort...
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Det är en fruktansvärd oreda på Valborg och jag ser inte fram emot att navigera runt alla människor som varken tänker eller ser sig för :(
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Det enda som man kan göra är att ta det lugnt och koncentrera sig på att undvika olyckor.
Tidtabellen kan man ju lägga ner.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

En traditionell Uppsala-Valborg var fantastiskt kul som student, för sisådär 15 år sedan, men med tiden har jag kommit att uppskatta traditionella brasor på landet :angel:

Har man aldrig varit med om det hela är det något man bör insupa och uppleva, för det ÄR en upplevelse. Men efter 7:e gången så kanske man vill göra något annat.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Måste bara fråga, vad är det som är så speciellt med valborg i uppsala? Här uppe firas det ganska friskt, men då ligger vi på gränsen till finland så firandet är väl mer av finsk tradition även om vi eldar brasa också.

*kl*

Vad jag ska göra? Har inte den blekaste aning faktiskt..
 
Sv: Kvalborg och Valborg

I studentstäderna Uppsala och Lund är Valborg en helt sanslös festdag (eller dagar, snarare). Studenterna är lediga men det är ju inte en helgdag som traditionellt firas med familj, så alla är kvar i staden. Lägg till vårväder och mångårig tradition, et voilà! :D
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Trots att jag är student i Uppsala så kommer jag hålla mig borta från stan så gott det går dessa dagar. Ser inte vitsen med att fara omkring dräggfull på stan, har aldrig gjort :p
 

Liknande trådar

Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 863
Senast: WBanna
·
Relationer När jag var mindre hängde jag i ett stall och vi var ett sammansvetsat gäng, mellan 3-10 pers under årens lopp. Vi hittade på massa...
Svar
7
· Visningar
1 954
Övr. Hund Jag har en dansk/svensk gårdshund på cirka 1,5 år. På många sätt är hon en underbar och mysig hund men hon har vissa beteenden som jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 792
Senast: martha
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
24 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp