Kvalborg och Valborg

Sv: Kvalborg och Valborg

*kl*
Frågan är om det blir någon forsränning i år med tanke på de översvämningar som är. Bryggan vid Fjellstedska står nu under vatten...
 
Sv: Kvalborg och Valborg

kl
Här i staden brukar det inte vara något gigantiskt firande vad jag vet och nu har dessutom det firande som brukar vara på campus blivit inställt tyckte jag att jag hörde av min lillebror.
Vi skall nog bara vara hemma med en vän, grilla lite gott och kanske se en bra film eller spela något sällskapsspel typ. Hålla vovve undan från smällare och hoppas att inte nån skitunge ska dra av en när vi är ute och rastar.
Tycker det är mysigt med högtider, att äta lite extra gott och umgås med nära och kära. Men det där festandet får gärna vara för mig, det känner jag mig för gammal för :angel:
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Nä det blir lite svårt att komma under broarna. Det är inte långt mellan vattenytan och bron på skolgatan heller!
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Tzatzikis uteservering är halvt under vatten också. Rälsen ligger under vatten vid Knivsta, tåget hem från sthlm tog nästan två timmar igår :/
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Oj, jag har inte varit på stan på senaste tiden så det har jag missat.
Men jag läste om tågproblemen!
Det lär väl inte hinna sjunka undan så mycket till nästa vecka heller antar jag.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Det bästa för stan är att det blir heldagsregn. Då är de felsta inomhus och skadegörelsen blir minimal :)

Vadå det gör väl bara att man inte blir så sliskigt kladdig på champagnegaloppen? Är det istället skitkallt så brukar det bli lungt (gärna då i kombination med regn). ;)
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Tanken är att gå ut och festa med en vän här i staden, men får se hur det blir - vet inte ens hur sugen jag faktiskt är på att gå ut då det antagligen verkar komma folk jag inte vill träffa och sparar pengar ändå inför min resa i juni, men får se vad som händer när dagen väl kommer.
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Varje år på Valborg tar sig Myrtens uppsaliensiska, studentikosa själ upp till ytan och firar Valborg med besked. Dock har firandet modifierats en aning med åren. Numera börjar det med en sillunch/knytkalas någonstans i närheten av min gamla institution och mestadels med folk därifrån i åldrarna minsta barnet - ca 80.

Därefter mösspåtagning (jag tappade dock bort min mössa, tror det var på Valborg 1994 och jag saknar den inte) och champagne, lyssna på OD, dra runt på stan och heja på folk. Denna del av dagen avslutas traditionsenligt med ett glas vin på Trattoria Commedia. Därefter - får man se vad som händer. Det brukar bli till att grilla någonstans i eller utanför stan.

Jag älskar Valborg i Uppsala. För mig är det alltid festdagen nr 1. Alla är glada och det är äntligen vår!
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Varje år på Valborg tar sig Myrtens uppsaliensiska, studentikosa själ upp till ytan och firar Valborg med besked. Dock har firandet modifierats en aning med åren. Numera börjar det med en sillunch/knytkalas någonstans i närheten av min gamla institution och mestadels med folk därifrån i åldrarna minsta barnet - ca 80.

Därefter mösspåtagning (jag tappade dock bort min mössa, tror det var på Valborg 1994 och jag saknar den inte) och champagne, lyssna på OD, dra runt på stan och heja på folk. Denna del av dagen avslutas traditionsenligt med ett glas vin på Trattoria Commedia. Därefter - får man se vad som händer. Det brukar bli till att grilla någonstans i eller utanför stan.

Jag älskar Valborg i Uppsala. För mig är det alltid festdagen nr 1. Alla är glada och det är äntligen vår!
*Kr*
I år blir det väl ingen forsränning va :p
 
Sv: Kvalborg och Valborg

*kl* Satan vad jag är glad att ha Uppsala-festandet avklarat! :p visst var det kul men idag skulle jag bara inte orka...
 
Sv: Kvalborg och Valborg

Är det hyfsat väder så klättrar jag upp någonstans och försöker se cortegen. Sen tar jag det lugnt, ska rida en längre ridtur vanligt dagen efter
 

Liknande trådar

Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 869
Senast: WBanna
·
Relationer När jag var mindre hängde jag i ett stall och vi var ett sammansvetsat gäng, mellan 3-10 pers under årens lopp. Vi hittade på massa...
Svar
7
· Visningar
1 967
Övr. Hund Jag har en dansk/svensk gårdshund på cirka 1,5 år. På många sätt är hon en underbar och mysig hund men hon har vissa beteenden som jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 813
Senast: martha
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 096
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp