Kvalitet på M*untain H*rse stövlar

KAROLIJNAH

Trådstartare
Hej!

Jag putsade mina MH Sovereign Lux och insåg att de har släppt i en söm på båda stövlarna på ungefär samma ställe. Jag har ägt de sedan mitten av maj 2022 och är använda ca 2-3 gånger/vecka vid ridning.

96883AD1-C961-4D85-BEA2-30857826412C.jpeg


De har aldrig varit för tighta på mina ben och dragkedjan har alltid gått lätt att dra upp, de är snarare för stora på mina ben :confused:

Skulle ni säga att det här är normalt slitage efter drygt fyra månaders användning? Är detta känt för modellen eller kan jag ha fått ett måndagsexemplar?

Jag är rädd om mina saker och vill att de ska hålla sig fina så länge som möjligt. Men om de redan nu har börjat släppa i sömmarna, då vill jag inte föreställa mig hur de ser ut om ett år :(
 
Kolla upp, jag tror du fortfarande kan reklamera 😃
Det var min tanke också. Men ville höra här på Buke först om det är jag som är överdrivet petig med mina saker eller om detta är normalt slitage :o
Jag tycker du ska gå tillbaka till återförsäljaren och fråga. :)
Jag ska kontakta de imorgon och höra om detta är rimligt slitage efter relativt lite användning :o
 
Det var min tanke också. Men ville höra här på Buke först om det är jag som är överdrivet petig med mina saker eller om detta är normalt slitage :o

Jag ska kontakta de imorgon och höra om detta är rimligt slitage efter relativt lite användning :o
Inte konstigt alls om du kontaktar dem!
Så där skall de inte se ut efter bara några månader.

Jag hade bett att få ett par nya stövlar eller pengarna tillbaka.
 
Inte konstigt alls om du kontaktar dem!
Så där skall de inte se ut efter bara några månader.

Jag hade bett att få ett par nya stövlar eller pengarna tillbaka.
Tack! Då är det inte jag som är överdrivet petig. Jag har varit rädd om stövlarna. Alltid avtorkade efter varje ridpass, förvarade i stövelväska med stövelsträckare och putsade med skokräm en gång i månaden.

4B248794-B7B0-47BD-9FE9-B98D5B1B25C2.jpeg

Såhär ser stövlarna ut efter fyra månader.

Tillägg: Valde en stövel med vidden 36,5-39,5 cm i vaden eftersom jag har 38 cm och ville inte pressa dragkedjan mer än nödvändigt. Ändå ser resåren ut såhär :(
 
Det där känns absolut inte ok.

Mitt första par Sovereign High Rider hade jag i 14 år innan de hade gjort sitt, de var stundtals svintighta och har definitivt inte putsats efter skolboken…
 
Jag har också ett par som använts i flera år utan något annat än rent materialslitage i lädret på insidan. Sömmar och utsidor ser snudd på nya ut. Jag hade definitivt reklamerat!
 
Uppdatering: Jag pratade med återförsäljaren imorse och gjort en reklamation. De ska prata med MH och diskutera om det här kan anses vara rimligt slitage. Jag kommer att uppdatera när jag fått svar från både MH och återförsäljare :)

För övrigt är jag ”tyvärr” känd som pedanten i stallet :D sköter min utrustning efter skolboken och handtvättar mina schabrak efter varje användning. Jag har väldigt svårt för smuts och repor på mina egna prylar:o
 
Uppdatering: Jag pratade med återförsäljaren imorse och gjort en reklamation. De ska prata med MH och diskutera om det här kan anses vara rimligt slitage. Jag kommer att uppdatera när jag fått svar från både MH och återförsäljare :)

För övrigt är jag ”tyvärr” känd som pedanten i stallet :D sköter min utrustning efter skolboken och handtvättar mina schabrak efter varje användning. Jag har väldigt svårt för smuts och repor på mina egna prylar:o
Haha. Du kan få komma och tvätta mina schabrak också!😁
Har en jättestor hög som väntar på att tas hem till tvättmaskinen.. Någongång..
 
Tänkte uppdatera den här tråden ifall någon sitter i samma situation.

Min reklamation gick igenom och jag skulle få en full återbetalning. Det tog ca en månad att få veta att reklamationen godkänts. Stövlarna skickades tillbaka för nästan två veckor sedan, men paketet har kommit bort hos speditören och jag har ännu inte fått några pengar återbetalda.
 
Tänkte uppdatera den här tråden ifall någon sitter i samma situation.

Min reklamation gick igenom och jag skulle få en full återbetalning. Det tog ca en månad att få veta att reklamationen godkänts. Stövlarna skickades tillbaka för nästan två veckor sedan, men paketet har kommit bort hos speditören och jag har ännu inte fått några pengar återbetalda.
Bra att det går igenom men då ska de fasen se till att fixa det. Det är inte direkt rocket science att ge tillbaka pengar eller ersättningsvaror.

Jag fick vänta hur länge som helst på D-barry efter två par stövlar efter varandra började läcka både luft och vatten inom en månad efter leverans. Rubbish shit boots liksom.
 
Bra att det går igenom men då ska de fasen se till att fixa det. Det är inte direkt rocket science att ge tillbaka pengar eller ersättningsvaror.

Jag fick vänta hur länge som helst på D-barry efter två par stövlar efter varandra började läcka både luft och vatten inom en månad efter leverans. Rubbish shit boots liksom.
Jag håller med! Speditören har 30 dagar på sig att hitta paketet innan de eventuellt betalar ut ersättning. Just nu har jag ingen aning om hur länge jag ska behöva vänta på en återbetalning :(

Jag har bestämt mig för att aldrig mer handla av företaget eftersom allt med den här beställningen har strulat. Leveranstiden blev längre utan att jag meddelades, reklamationen tog en månad, jag fick ingen information om att skicka tillbaka stövlarna och nu är paketet försvunnet. Ovanpå det har jag fått ringa en gång i veckan för att höra hur reklamationen går. Från företagets sida är det bedrövligt beteende :mad:
 
Såg just en vlogg som systrarna Elfstrand gjort där de var arga på sina Mountain Horse-stövlar för att de gått sönder på ungefär samma sätt som dina väldigt snabbt. De sade att kvaliteten på dessa stövlar blivit sämre och sämre. Själv har jag ingen aning - har De Niro och är supernöjd.
 
Jag håller med! Speditören har 30 dagar på sig att hitta paketet innan de eventuellt betalar ut ersättning. Just nu har jag ingen aning om hur länge jag ska behöva vänta på en återbetalning :(

Jag har bestämt mig för att aldrig mer handla av företaget eftersom allt med den här beställningen har strulat. Leveranstiden blev längre utan att jag meddelades, reklamationen tog en månad, jag fick ingen information om att skicka tillbaka stövlarna och nu är paketet försvunnet. Ovanpå det har jag fått ringa en gång i veckan för att höra hur reklamationen går. Från företagets sida är det bedrövligt beteende :mad:

Fy vad dåligt!
Hoppas det löser sig så du får dina pengar.
 
Såg just en vlogg som systrarna Elfstrand gjort där de var arga på sina Mountain Horse-stövlar för att de gått sönder på ungefär samma sätt som dina väldigt snabbt. De sade att kvaliteten på dessa stövlar blivit sämre och sämre. Själv har jag ingen aning - har De Niro och är supernöjd.
Ja verkar så. Köpte mina för många år sen och är väldigt nöjd. Kommer köpa ett par de Niro som nästa boots.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp