Kvalitet på M*untain H*rse stövlar

Såg just en vlogg som systrarna Elfstrand gjort där de var arga på sina Mountain Horse-stövlar för att de gått sönder på ungefär samma sätt som dina väldigt snabbt. De sade att kvaliteten på dessa stövlar blivit sämre och sämre. Själv har jag ingen aning - har De Niro och är supernöjd.
Jag såg också det och kvalitén verkar gå utför :(

Jag har ersatt mina Mountain Horse med ett par De Niro Roberto. Jättenöjd! Just nu väntar jag på ett par Bellini från De Niro.
 
Både jag och dottern har ridskor från MH, olika modeller, och vi är supernöjda! Där är kvalitén på topp!
 
Jag har glömt att uppdatera hur det gick. Jag fick en återbetalning runt 28 november och saken är nu ur världen. Jag vet inte om butiken har mottagit stövlarna och ärligt talat så bryr jag mig inte heller.

Oavsett så tycker jag det är ganska dåligt att det här har tagit två månader att lösa samt att jag har behövt ringa butiken en gång i veckan för att få veta hur reklamationen går. Jag har i alla fall aldrig varit med om att en reklamation blir såhär långdragen.

Ni som vill veta vilken butik det rör sig - skicka ett PM :)
 
Jag har/hade ett par MH-stövlar som blev helt söndertrasade efter några månaders daglig användning, sprickor, brustna sömmar, helt söndertrasat resår mm mm. Skitdålig kvalitet. Har ett par Cavallo från 2001 som efter puts ser ut som i princip nya.
 
Jag har/hade ett par MH-stövlar som blev helt söndertrasade efter några månaders daglig användning, sprickor, brustna sömmar, helt söndertrasat resår mm mm. Skitdålig kvalitet. Har ett par Cavallo från 2001 som efter puts ser ut som i princip nya.
Jag testade och köpte ett par Hansbo på rea, dvs lägre prisklass och de har hållt jättebra och ”åldras” värdigt :love:
 
Oj, vad tråkigt att höra att några har dåliga erfarenheter av MH. Jag absolut älskar mina stövlar, har visserligen bars haft dem i 1,5 år men de sköts inte pedantiskt just nu (mer förut i tidigare stall) och de sitter riktigt tight uppe vid spännet :angel:

De är dock i väldigt fint skick generellt, om man bortser från några repor på ena stöveln efter ett minst sagt olyckligt fall. Det var nog dock mer hästjäkelns fel än stöveln :D (Ska läsas skämsamt)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp