Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Där var bilden !
Ponnyn ser jättetrevlig ut !

Han hade liknande siffror som min. Hennes rad var 988 879 (så det var bara galopp och skritt som var omvänt) men hon hoppade ännu bättre så vi visar löshoppning.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Tack!

Det är lite tråkigt att 3-åringarna går olika dagar. Hade varit kul att se hoppningen också.
Sen så kan jag inte förstå att man inte kan hyra box över dagen, 1300kr är lite väl dyrt för några timmar minst sagt!

Det är dock alltid lika kul att se alla fina ponnyer under finalhelgen.
Fast jag är förvånad över det lilla startfältet i 3-åringarnas gångartsfinal i år!?.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jag kommer att stalla upp min på annan plats, som tur är så har jag kompisar som ordnat stallplats ett par kilometer bort.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Det gick verkligen inget bra alls. Jag blev så besviken på poängen som min ponny fick och ännu mer besviken är jag på att hon verkligen inte var sig själv. Om hon bara hade haft en helt vanlig dag så hade hon fått mycket bättre poäng. Hon fick 8-7-7 och de var rättvisa med avseende på hennes insats. Hon hade handbroms i och bjöd inte alls som vanligt. Det gjorde att sprången inte blev bra, språngkurvan hamnade efter hindret. Ändå så känns det så jäkla tråkigt när jag VET att hon kan så mycket bättre. Hon var inte den enda som fick dåliga poäng, alla C-ponnyerna hade genomgående låga poäng.

Ett stort misstag från arrangörens sida var att de treåriga ponnyerna inte fick visa lösgalopp. Alltså de kom in och fick börja hoppa direkt. Lika för alla men helt fel enligt hur reglementet på hur det ska vara. Så de visade bara galopp i vänster varv i samband med hoppning. Det tycker jag var riktigt, riktigt dåligt. En treåring kan behöva galoppera runt utan hinder och dessutom om galoppen ska bedömas så måste det ju ske i bägge varv.

Annars så är jag glad för att ponnyn fungerar bra på tävlingsplats, hon har ett suveränt fint temperament.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Ja, verkligen trist.

Å andra sidan så är det poängen från treårstestet som hon alltid kommer att ha med sig och de var så bra som hon är en vanlig dag.

Nu ska hon bara vila fram till jul och sen så ska hon börja utbildas efter jul. Hon kommer inte visas på kvalitén. Men kanske så betäcker jag henne till våren
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 794
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 149
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
953
C
Avel Jag vet inte om detta är rätta sidan för denna tråden, men annars får moderatorn flytta den! Det är så här att jag skulle behöva lite...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp