Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

hehe, en sån liten plutt! Leia har löshoppat idag sista gången inför kvaliten. Hon hoppade 1.25 på ett bra sätt. Vi hoppas såklart på höga poäng inom båda grenar men det är ju en bedömningssport och allt kan ju ske på den dagen.

1119913_10151640049895748_1469134120_o.jpg

1147642_10151640049305748_1030096463_o.jpg
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Vad fin hon är Maria !
Himlans synd att det är så långt mellan våra hästars start att vi inte hinner se varandras kusar. Du får filma din !
jag vet inte om någon kommer att filma min, jag är glad att jag har medhjälpare alls...

och ajdidodii - du har den charmigaste ! Honom kanske jag hinner se om jag inte är död av nervositet
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jag får hålla tummarna för att du är tillräckligt lugn för att titta på honom!
Jag har sådan tur att jag har ett jättefint team runt min ponny som har lovat att jag ska få stå och bara vara nervös med min kamera till sällskap. Det beror lite på om ponnyn kan sköta sig eller inte, men chansen finns att jag stannar ett tag, då kan jag försöka mig på att filma åt dig. :)
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

*kl*

Löshoppade för sista gången innan kvalitén idag. Han brukar vara klockren, men idag var han nonchalant och lite okoncentrerad, så gick inget vidare(nytt ställe & nytt ridhus). När han fokuserade på hoppningen fick han dock till några fina språng.

I helgen var vi iväg på utställning, fick 88888 och blev BIS BIR i ridponnyklassen.

I nuläget känns det som det kan gå hur som helst nästa helg, har vi tur finns det chans till dubbeldiplom, men har vi otur blir det inga utmärkelser alls. Hur eller hur, ska det bli himla roligt och jag ser fram emot det! :)
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Min gjorde också ett mindre bra genrep. Hoppas att det betyder att själva visningen blir jättebra !
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Och så blev det - visningen gick kanon !!

Hon fick dubbeldiplom (eller gångartsutmärkelse som det heter för ponnyer) med 49 poäng på gångarter och hela 52 poäng som hopptalang.

Så här var poängfördelningen:

Typ 9 Feminin, ädel
HHb 8 Vackert huvud, välansatt hals av god längd, lång manke, ngt öppen bål, välmusklad länd och långt kors
Ext 8 Harmoniskt benad, relativt korrekt, välformade hovar
Skritt 8 Avspänd, naturligt
Trav 7 God mekanik, dock ngt kort
Galopp 9 Välbalanserad, bärig, elastisk
Hoppteknik 8 god balans, säker taxering, benteknik: god fram, mkt god bak, framåtbjudning lagom (!), god spänst, kunde visa ngt mer ryggverkan
HoppTemp: 10 Mkt god samarbetsvilja, mycket god uppmärksamhet, mycket gott förtroende, fokuserad och koncentrerad på uppgiften
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Åh vad roligt! Fantastiska poäng, grattis! :D
Vilka domare var det? :)
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Det var Liselotte Erixson som bedömde exteriör/gångarter och Tord Börjesson som bedömde löshoppningen
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Stort grattis! Vilka fantastiska ponnier det finns här i tråden!

Nu har ridningen äntligen börjat funka alldeles utmärkt med Juno. Hade kvalitén legat i september/oktober istället hade jag kunnat vara med. Nu satsar vi nog på nästa år istället:).
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Det gick bra även för Leia

Typ 8 Feminin harmonisk rastyp av lättare slag
Huvud bål hals 8 Rastypiskt huvud, välansatt ngt kort hals med god resning, välliggande bog o välformat kors
extremiteter o rörelsers korrekthet 7 ngt gracil, relativt korrekt, marktrång fram
Gångarter under ryttare
skritt 7 rörlig god bakbensteknik önskar ngt längre steglängd (lite spänd mao)
trav 10 vägvinnande, taktmässigt, välbalanserad, god bogfrihet, god bakbensaktivitet. Traven gav domaren rysningar o hade hon haft 11:or hade Leia fått det med!
Galopp 9 Vägvinnande, rytmisk, energisk ngt hastigt tempo
Allmänt intryck 9 god framåtbjudning, samarbetsvilja och utvecklingsbarhet
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jag tycker att det är så galet roligt att mina två kompisar du och cirkus har så fantastiskt fina ungponnyer!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 796
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 154
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
959
C
Avel Jag vet inte om detta är rätta sidan för denna tråden, men annars får moderatorn flytta den! Det är så här att jag skulle behöva lite...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp