Kvalsterallergi?

Jag har aldrig fått det diagnosticerat men antar att det är vad jag har.

Jag märker om jag sovit på gamla kuddar eller andra gamla sängkläder. Då svullnar jag igen totalt i ansiktet. Blir helt plufsig och ögonen blir smala springor.
Jag tvättar eller köper nytt när mina kuddar börjar bli gamla.

Bodde på vandrarhem en gång när jag skulle hålla en endagskurs. Vaknade på morgone och såg inte mina ögon.... Fick ägna mig åt lymfmassage ett bra tag för att ens kunna fungera normalt. Efter det har jag haft med egen kudde om jag ska sova nån annanstans än på hotell. ;)
 
Ögonen svullnar igen och jag blir snuvig. Är det riktigt illa får jag svårt att andas. Jag tvättar täcken och kuddar regelbundet och dammsuger madrasserna regelbundet. Jag har också madrasser som ska "hålla borta" kvalstren, alltså en miljö de inte ska trivas i.

Förövrigt har vi centraldammsugare vilket är guld för en kvalsterallergiker. Robotdammsugaren gör också sitt till för att minimera kvalstren. Den har en uv-lampa som ska vara bakteriedödande och jag upplever att det gör skillnad. Mycket av min dagliga nästäppa har blivit bättre sedan den kom in i mitt liv.
 
Min son får astma rätt omgående. Kan svullna upp runt ögonen också. Problemen har försvunnit sedan vi införskaffade ordentliga kvalsterskydd till sängen och förbjudit honom att sova i soffan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I många delar av landet är lera i hagarna just nu ett stort problem. För att minimera risken att leran skadar våra hästar finns det...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 456
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp