Centaur

Trådstartare
Vilken kvarg smakar bäst?

Har provat lite olika men tycker de smakar bläh. Den enda jag verkligen gillar är Valio med hallon och blåbär men den har inte så mycket protein som de andra, endast 7 g. Är pga proteinet jag vill äta kvarg, föredrar yoghurt annars.

Är det bättre att köpa naturell kvarg och blanda med saft? Vilken kvarg är bäst att blanda med?

Alla som har konstiga sötningsmedel utgår, vilket verkar vara samtliga av Lindahls smaksatta varianter. Och allt som smakar vanilj, jag älskar vanilj men klarar inte av kombinationen jättesurt och strävt plus vanilj. :p
 
Jag gillar typ bara kesella vanilj om man ska äta det rent. Men jag brukar blanda kvarg och yoghurt. Nu hade valio någon ny yoghurt/kvarg-blandning med hallon passion tror jag och den var god! Osäker på om proteinmängden är lika hög dock, men jag tror inte det var allt för mycket konstigt tillsatt, men faktiskt osäker på det. Laktosfri i alla fall.
 
Har du provat ProPud? Iofs kanske den innehåller just konstiga sötningsmedel.

Ja, den är vidrig. Hemsk eftersmak och det brann i magen resten av dagen. Jag tål inte sötningsmedel.

Annars var den rätt god precis när jag åt den så för någon som gillar sötningsmedel är den nog perfekt.
 
Vilken kvarg smakar bäst?

Har provat lite olika men tycker de smakar bläh. Den enda jag verkligen gillar är Valio med hallon och blåbär men den har inte så mycket protein som de andra, endast 7 g. Är pga proteinet jag vill äta kvarg, föredrar yoghurt annars.

Är det bättre att köpa naturell kvarg och blanda med saft? Vilken kvarg är bäst att blanda med?

Alla som har konstiga sötningsmedel utgår, vilket verkar vara samtliga av Lindahls smaksatta varianter. Och allt som smakar vanilj, jag älskar vanilj men klarar inte av kombinationen jättesurt och strävt plus vanilj. :p
Keso? Ägg? Gillar du inte kvarg verkar det tråkigt att tvinga det i dig.
 
Ja, den är vidrig. Hemsk eftersmak och det brann i magen resten av dagen. Jag tål inte sötningsmedel.

Annars var den rätt god precis när jag åt den så för någon som gillar sötningsmedel är den nog perfekt.

Oj! Då måste du vara väldigt känslig för sötningsmedel :crazy:

De drick-/yoghurtkvarger som finns då? Eller kanske LC+-sortimentet?
 
Jag föredrar naturell, men kan tycka smaken är lite sträv ibland. Lösningen för mig är att blanda i lite mjölk, då kan jag äta rakt av men smaksätter ibland med blåbär från frysen.
 
Naturell kvarg är nyttigast. Det är väldigt mkt kalorier i de smaksatta. Bäst är att äta den naturella och smaksätta med t ex bär. Köp hem ett lager med goda frysta bär som du har i kvargen.
 
Är det frukostmaten du behöver mer protein i eller är det i allmänhet? Mer protein i frukosten kan du ju få genom att ha tex hoummos eller andra bönpastor på smörgås. Ost är rikt på protein. En gröt kan bli mer proteinrik om den utöver gryn görs på quinoa, fröer och nötter.

Annars finns det ju mängder av vegetabiliska proteinkällor i baljväxterna och baljväxtprodukter som tofu.
 
Vilken kvarg smakar bäst?

Har provat lite olika men tycker de smakar bläh. Den enda jag verkligen gillar är Valio med hallon och blåbär men den har inte så mycket protein som de andra, endast 7 g. Är pga proteinet jag vill äta kvarg, föredrar yoghurt annars.

Är det bättre att köpa naturell kvarg och blanda med saft? Vilken kvarg är bäst att blanda med?

Alla som har konstiga sötningsmedel utgår, vilket verkar vara samtliga av Lindahls smaksatta varianter. Och allt som smakar vanilj, jag älskar vanilj men klarar inte av kombinationen jättesurt och strävt plus vanilj. :p

Det är bara naturell med lågt fetthalt som innehåller protein, förutom de med sötningsmedel. Och det är tyvärr så strävt att äta att det får en kattunga att framstå som len.
 
Jag köper bara Wapnös (lokalt mejeri i Halmstad) eftersom det är den enda kvargen gjord på svensk mjölk som jag hittat i affären. Och utan sötningsmedel.:cautious:
Föredrar vanilj alla dar i veckan. :D
 
Jag gillar typ bara kesella vanilj om man ska äta det rent. Men jag brukar blanda kvarg och yoghurt. Nu hade valio någon ny yoghurt/kvarg-blandning med hallon passion tror jag och den var god! Osäker på om proteinmängden är lika hög dock, men jag tror inte det var allt för mycket konstigt tillsatt, men faktiskt osäker på det. Laktosfri i alla fall.
Kollade upp och den innehåll inga artificiella sötningsmedel. Den smaksatta innehöll dock socker, men naturella verkar vara schysst innehåll. Protein låg på 5,2-5,8/100g beroende på sort
 
Jag köper bara Wapnös (lokalt mejeri i Halmstad) eftersom det är den enda kvargen gjord på svensk mjölk som jag hittat i affären. Och utan sötningsmedel.:cautious:
Föredrar vanilj alla dar i veckan. :D
Förutom de som @ameo tipsade om görs även Lindahls naturella kvarg i Sverige numer. Även någon av de smaksatta i stor burk tror jag, kan ha varit blåbär, men den var alldeles för söt för min smak.
 
Skånemejerier och Emåmejeriet gör också kvarg på svensk mjölk.
Skulle aldrig få för mig att köpa någon annan kvarg...

Det har du ju rätt i, men då föll Skånemejeriers på att den innehåller sötningsmedel, Emå har jag aldrig hört innan. :)

Jag får nog kolla innehållsförteckningen igen på en del kvarg tror jag.
 
Förutom de som @ameo tipsade om görs även Lindahls naturella kvarg i Sverige numer. Även någon av de smaksatta i stor burk tror jag, kan ha varit blåbär, men den var alldeles för söt för min smak.

Aha, ok! Var ett tag sen jag tittade på Lindahls eftersom det mesta de gör inte görs i Sverige. Synd eftersom deras ryska youghurt är fruktansvärt god.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 021
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp