Ponylove

Trådstartare
Varför ska det vara så svårt o få tag i vettig kvarg i större förpackning i sverige?
Jag vill ha en god, lättsötad och smaksatt kvarg i större förpackning dvs runt 1kg.
Allt är sötat med aspartam eller liknande. Alt små små burkar med dessertkvarg.
Kesella är dyrt och i små förpackningar.
Det närmaste det jag söker som jag hittat är arlas yoghurtkvarg, men den finns inte alltid att få tag på.
 
Varför ska det vara så svårt o få tag i vettig kvarg i större förpackning i sverige?
Jag vill ha en god, lättsötad och smaksatt kvarg i större förpackning dvs runt 1kg.
Allt är sötat med aspartam eller liknande. Alt små små burkar med dessertkvarg.
Kesella är dyrt och i små förpackningar.
Det närmaste det jag söker som jag hittat är arlas yoghurtkvarg, men den finns inte alltid att få tag på.

Jag gav upp att hitta aspartamfri.. förutom dina krav så behöver jag dessutom laktosfri och äter så gott som bara vanilj. Kör på Arlas.
 
Jag är glad att vårt lokala mejeri här gör sina produkter utan sötningsmedel. Ibland kan man hitta deras produkter även utanför länet, Halland. Så beroende på vart du bor se om du kan få tag i Wapnös, alla deras mejeriprodukter är helt oslagbara.
Även en del andra lokala mejerier kan ju kanske ha.
 
Jag blir lite lätt galen när jag börjar leta.
Helst hade jag velat ha med fett och lätt sötad. Inget sötningsmedel!

Fanns ofta för några år sedan men nu är majoriteten fettfritt och alldeles för sött. Vill inte behehöva blanda själv utan vill kunna äta direkt ur burken.
Samma här!
Verkar va nått som drabbat lokalt i sverige, när jag bodde i östeuropa fanns nog inte ens fettreducerad och kemiskt sötad kvarg, all var god!
Blir sååå besviken på mejerierna 🥺 eller mina medkonsumenter som verkar föredra det där skräpet 🙈
 
Jag är glad att vårt lokala mejeri här gör sina produkter utan sötningsmedel. Ibland kan man hitta deras produkter även utanför länet, Halland. Så beroende på vart du bor se om du kan få tag i Wapnös, alla deras mejeriprodukter är helt oslagbara.
Även en del andra lokala mejerier kan ju kanske ha.
Har inte sett Wapnös produkter här tyvärr... och jag hade nog lagt märke till dem eftersom jag som barn åkte och tittade på korna i mjölkkarusellen.
 
Samma här!
Verkar va nått som drabbat lokalt i sverige, när jag bodde i östeuropa fanns nog inte ens fettreducerad och kemiskt sötad kvarg, all var god!
Blir sååå besviken på mejerierna 🥺 eller mina medkonsumenter som verkar föredra det där skräpet 🙈
Det är nog mest dina motkonsumenter som är problemet. Det är inne att äta mycket protein nu för tiden, och kolhydrater och fett är livsfarligt.
 
Jag var länge förvånad över att folk kan äta produkter sötade med aspartam och andra sötningsmedel. De smakar enligt mig helt förskräckligt. Så läste jag någonstans att det är genetiskt, alla känner inte den söta smaken av sötningsmedlen på samma sätt. Så vi som tycker att de smakar äckligt är tydligen i minoritet, medan det är vanligare att bara känna dem som söt smak.
 
Jag var länge förvånad över att folk kan äta produkter sötade med aspartam och andra sötningsmedel. De smakar enligt mig helt förskräckligt. Så läste jag någonstans att det är genetiskt, alla känner inte den söta smaken av sötningsmedlen på samma sätt. Så vi som tycker att de smakar äckligt är tydligen i minoritet, medan det är vanligare att bara känna dem som söt smak.
Aha! Jag avskyr också aspartam!
 
Sukralos är sötningsmedlet som smakar minst vidrigt enligt mig.

Aspartam och acesulfam-k är riktigt vidriga, på nivå spotta ut.

Stevia går an.

Är det verkligen genetiskt specifikt för aspartam, eller handlar det om tränade smaklökar mer generellt?
 
Sukralos är sötningsmedlet som smakar minst vidrigt enligt mig.

Aspartam och acesulfam-k är riktigt vidriga, på nivå spotta ut.

Stevia går an.

Är det verkligen genetiskt specifikt för aspartam, eller handlar det om tränade smaklökar mer generellt?

Jag tycker att sukralos är vidrigt, medan aspartam/acesulfam-k går bra i vissa smakkombinationer. Har utan problem klarat doft och smakproverna för WSET, som är den internationellt erkända sommeliercertifieringen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 476
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 313
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 026
Senast: MJLee
·
Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
30 634
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp