Kvarkan sitter kvar länge i kläderna

Det vore ju intressant att veta hur länge bakterierna kan sitta i som längst. Visste jag det så skulle kanske min hantering av stallkläder underlättas. Låt säga att det är "minst ett dygn" men "max två-tre dygn". Så mycket lättare det skulle bli. Inte för att jag vistas i smittade stall, men räknar alltid med att det kan finnas smitta som inte syns än.
 
Det vore ju intressant att veta hur länge bakterierna kan sitta i som längst. Visste jag det så skulle kanske min hantering av stallkläder underlättas. Låt säga att det är "minst ett dygn" men "max två-tre dygn". Så mycket lättare det skulle bli. Inte för att jag vistas i smittade stall, men räknar alltid med att det kan finnas smitta som inte syns än.

Det är förmodligen svårt att säga något bestämt just för att folk i så fall skulle lita på det, då måste man vara absolut säker på att ingen bakterie kan överleva längre än så. Forskarna har hitta bakterier som överlevt ett dygn, men de har inte kollat alla förutsättningar och hur bakterier överlever i alla möjliga material i alla möjliga förhållanden.
 
Det är förmodligen svårt att säga något bestämt just för att folk i så fall skulle lita på det, då måste man vara absolut säker på att ingen bakterie kan överleva längre än så. Forskarna har hitta bakterier som överlevt ett dygn, men de har inte kollat alla förutsättningar.
Jo, jag förstår ju att det är så.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 299
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
893
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp