Kvinna dog efter ridolycka

LIA : Men jösses i himelen !!! vad är det du säger ?? "Vem drabbar det nästa gång? Säkert inte nån som gjort sig förtjänt av det " Finns det någon som gör sig förtjänt av att råka ut för nåt sånt ???????? NH i all ära men man kan INTE förutsäga allt som hästen gör, blir den skrämd av något så hjälper det definitivt inte att den är NH-tränad.. Undrar hur "lydiga" hästar du har, hoppas för din skull att du inte råkar ut för nåt liknande med den/dom. :mad:
 
Så hemskt! :(

Undra vad som hände med hästen? Någon som vet?
 
För det första, ibland undrar jag, om jag ens skulle kunna skriva alfabetet i ett inlägg, utan att bli fullständigt missuppfattad(?) och anklagad för de mest befängda saker.

För det andra, JAG har inte fört fram NH här, observera det! Eftersom DU tar upp det, undrar jag vad du vet om det ämnet. Svara gärna privat.

För det tredje, läs samtliga mina inlägg och läs vad där står! Det är vanlig, enkel svenska. Lätt att förstå, om man inte är blockerad av egna tankar eller förutfattade meningar.

För det fjärde, har jag aldrig påstått att rätt (annorlunda än den etablerade) hantering skulle göra hästar fullkomligt ofarliga. Vad jag hävdar är att rätt hantering minskar riskerna kraftigt jämfört med dagens hästsyn.

För det femte, till er som ondgör er över mina inlägg här. Jag tänkte verkligen inte skriva mer i den här tråden, men nu blev det en "missuppfattning" för mycket.

LIA
 
Fruktansvärt det som hänt. Läst vad alla skrivit här. Tycker kanske att du överreagerar lite. Om det inte är så att du kanske kände kvinnan. Har den trasslat in sig så är det en sak tycker jag. Kanske det var en unghäst. Vad vet jag, men tragiskt är det. :cry:

Om det här var till mig, så förstod jag det inte. Men det kanske var till inlägget under mitt.
 
Jag håller mest med Lia här.

Hästen gjorde absolut inget fel, den följde sina instinkter.

Människan däremot gjorde helt fel.
Kan man inte ridhusregler ska man inte rida i ridhus, vilket någon stallägare/ansvarig borde sett till att hon kände till.
Nummer två är att om mna inte är säker på sin häst och kan sitta kvar på den ifall den skulle bralla så ska man inte rida med andra hästar tycker jag.

Jag tycker alltså att det är människan som felat!

/Madelene
 
Ett tips om du blir illa berörd är att du inte läser inläggen!

Läggs det en annan tråd någon annanstans så är ju risken stor att du läser där också!

/Madelene
 
Finns det stenar i ridhus?
Det där tycker jag bara var en onödig fråga som kommer ifrån någon som bara vill veta bäst.
Oftast finns det inga stenar i ridhus, det är du säkert medveten om, men det var ju ett exempel. :bump:
 
Stämmer att ibland hjälper inte alla säkerhetsprylar.
Red en häst för nån månad sedan som skenade å jag bröt armen, (visserligen var hästen lite "knäpp" å ja red barbacka) hade både hjälm å väst men inte f*n ändrar det på att jag sitter här med aremen i gips just nu. :bump:
 
Undrar hur hästarna kunde "krocka"?
Jag menar, hästar brukar inte direkt gå rakt fram å strunta i om det är något i vägen.
Undrar också hur ryttaren kan hamna under hästens mage och SEDAN ramla av.
Tycker att hela artikeln verkar knäpp.
Tycker oxå att folk bara gnäller på Lia, sluta me det!!!
Tycker oxå att Martha har jä*la fel i att vi "dömer" hon som råkat ut för olyckan. :bump:
 
:eek: Ta inte i så du spricker bara....
Visst skall väl människan skylla sig själv att hon dog...eller hur?? Väx upp lilla gumman
 
Men snälla lilla Martha!!!
Vaddå skylla sig själv?
Det är INGEN som har sagt att hon ska skylla sig själv!!! :bump:
Å jag undrar fortfarande hur man kan hamna under magen på hästen å SEDAN ramla av, borde det inte vara tvärt om?
Och så undrar jag om hästar som skrittar verkligen bara "krockar", det låter ju helt mysko, speciellt om hästen blir så rädd att den börjar skena, jag menar, hästen är ju knappast helt blind så den måste ju se att den håller på att gå in i en annan häst, tycker hela artikeln verkar konstig... :bump:
 
Sadeln kanske gled runt så att hon gled med och hamnade på sidan av hästens mage i samband med att hon trillade av?
Men vad spelar det för roll.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna som råkade ut för en ridolycka förra veckan har avlidit av sina skador. Olyckan skedde under en ridlektion i Östergötland. ...
Svar
0
· Visningar
1 410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ung kvinna till häst blev påkörd av en bil på länsväg 230 tidigt på torsdagskvällen. Hästen avled omedelbart. Kvinnan är förd till...
Svar
2
· Visningar
1 533
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Klockan halv fem fick SOS larm om att en kvinna skadats allvarligt på en hopptävling vid Åby travbana. Enligt ett ögonvittne så ska...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinnlig ryttare skadades och fördes med ambulans till sjukhus i samband med en olycka vid en dressyrtävling i Laholm på...
Svar
10
· Visningar
1 920
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp