Kvinna får djurförbud efter att ha eldat på en häst

Jag håller med om att det garanterat finns ruttna äpplen på Lst. Anledningen är enkel, det finns ruttna äpplen på alla arbetsplatser, över hela världen. Det kommer man tyvärr aldrig komma ifrån.

Jag kommer i framtiden jobba med detta om allt vill sig väl. Och jag tycker också att det känns konstigt att jag (+ en kollega förstås) ska kunna dela ut djurförbud. Nu vet ju jag personligen att jag inte skulle dela ut det lättvindigt, men då återkommer man till det där med ruttna äpplen... Det känns som att det skulle behövas en kontroll av djurförbuden där man går igenom om det verkligen är rimligt med de bevisen man har. Och här kanske man skulle behöva sätta kamera på djurskyddshandläggarna för att verkligen samla in bevis. Samtidigt så kan nog många djurägare känna sig kränkta då, och även handläggarna såklart.

Sånthär är ju jätteknepigt hur man ska lösa. Det är ju tydligt att samhället i stort inte har så stort förtroende för Lst. Antingen så ger de djurförbud utan anledning eller så gör de inget alls om man ska lyssna på skvallret.
 
Jag håller med om att det garanterat finns ruttna äpplen på Lst. Anledningen är enkel, det finns ruttna äpplen på alla arbetsplatser, över hela världen. Det kommer man tyvärr aldrig komma ifrån.

Jag kommer i framtiden jobba med detta om allt vill sig väl. Och jag tycker också att det känns konstigt att jag (+ en kollega förstås) ska kunna dela ut djurförbud. Nu vet ju jag personligen att jag inte skulle dela ut det lättvindigt, men då återkommer man till det där med ruttna äpplen... Det känns som att det skulle behövas en kontroll av djurförbuden där man går igenom om det verkligen är rimligt med de bevisen man har. Och här kanske man skulle behöva sätta kamera på djurskyddshandläggarna för att verkligen samla in bevis. Samtidigt så kan nog många djurägare känna sig kränkta då, och även handläggarna såklart.

Sånthär är ju jätteknepigt hur man ska lösa. Det är ju tydligt att samhället i stort inte har så stort förtroende för Lst. Antingen så ger de djurförbud utan anledning eller så gör de inget alls om man ska lyssna på skvallret.
Båda delarna är nog sanna. Jag skulle gissa att det gärna går kulturer inom arbetsplatser och att de som inte passar in i kulturen söker sig vidare. Det gör att på vissa ställen händer ingenting (som det där fallet när en häst svalt ihjäl men man ansåg att man inte kunde omhänderta övriga hästar) till att man letar med ljus och lykta efter småfel och drämmer ett djurförbud i ansiktet på en djurägare, och så då till de rena skitstövlar som fabricerar bevis och enbart hittar på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Östergötland har brustit i sitt djurägaransvar och förbjuds av länsstyrelsen att ta hand om hovbärande djur.
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Östergötland såg inte till att hennes hästar fick veterinärvård när det behövdes, och vid flera kontroller har länsstyrelsen...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter UPPDATERAD 8.00. Ett häststall i strax utanför Brösarp fattade eld under tisdagsförmiddagen. En häst befaras vara innebränd i stallet...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blir dagsböter i straff för den jägare som hösten 2021 avlossade ett skott som dödade en häst. Mannen döms för framkallande av fara...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp