Kvinna grävde ner sin döda häst

Men vilken märklig artikel. Man får gräva ner hästar utan tillstånd numera. Naturligtvis måste man ha markägarens tillstånd och dessutom krävs anvisad plats från kommunen, men gräver man inte tillräckligt djupt hjälper ju inte alla tillstånd i världen?

Jag har grävt flera hästar här och ingen luktar ;)
 
De ända som är väl att man inte får gräva vid vattendrag annars är de nog rätt fritt fram.gräbt ned två stycken, lovar de luktar inte och är långt nedgrävda i backen. Vi ville att dessa två trotjänare skulle få somna hemma i lugn och ro :heart
 
Det krävs som sagt inte tillstånd längre.

Tillstånd, godkänd plats.. media och verksamhetsutövare blandar ihop termer hela tiden. Jag har nyligen lagt vite på en verksamhet, i media heter det böter...

Det journalisten ville få fram var att hon inte följt kommunens anvisningar och blivit anmäld för miljöbrott.
 
Tillstånd, godkänd plats.. media och verksamhetsutövare blandar ihop termer hela tiden. Jag har nyligen lagt vite på en verksamhet, i media heter det böter...

Det journalisten ville få fram var att hon inte följt kommunens anvisningar och blivit anmäld för miljöbrott.

Ja kanske det, fast det är ju inte så länge sen som det krävdes tillstånd. Sen är det såklart lämpligt att gräva på egen mark.
 
Som jag förstod var det kommunens mark och den äger på sätt och vis alla kommuninvånare, så egen mark eller ej är ju en definitionsfråga.
 
Jag tror de överdriver lukten men man vill ju inte att andra djur skall få för sig att försöka gräva upp kroppen och äta av den och därför bör den ligga tillräckligt djupt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För drygt ett år sedan larmades länsstyrelsen om en död häst i en hage i Mölndal. När djurskyddsinspektörerna kontrollerade hagen...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av december fick polisen samtal om att det luktade väldigt illa från en hästhage i Asarum. När polisen kom till platsen, grävde...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna dog och en man skadades allvarligt i samband med en olycka på länsväg 924 mellan Hagfors och Bergsäng på tisdagseftermiddagen...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp