Kvinna som lappar till sina hundar.

D

darkoskille

Imorse var jag med om nåt mindre behagligt som jag har svårt att smälta som jag känner att jag behöver lufta här samt funderar jag på hur jag ska bemöta detta om jag stöter på samma situation igen.

På min morgonpromenad mötte jag en kvinna med tre labradorer. Dom fogade sig väl efter henne. Medan vi närmade oss så ser jag att hon står pch smäller till ena labradoren och drar hårt i kopplet på ett sätt där jag inte kan se nåt annat där hundarna är absolut livrädda för henne. Hundarna uppmärksammade mig och min hund och ena började morra varpå hon smäller till honom igen.
Jag sa ett par väl valda ord till henne för jag fick fysiskt ont i magen av hur hon behandlade sina hundar. Jag fick mest till svar typ ”Skit i det du. Jag gör vad jag vill med mina hundar.”
Om hon gör detta helt ohämmat inför andra människor vad händer kanske inte bakom stängda dörrar?

Hennes behandling mot hennes labradorer var inga lite tuffa ”korrigeringar”. Utan jag tyckte det såg riktigt obehagligt ut. Till och min hund reagerade på den obehagliga energin.

Hur hade ni bemött detta? Hade ni kläckt nåt? Eller hade ni vart tysta och bara fortsatt och gå? Och om jag möter dom igen och jag måste vittna samma tragiska behandling igen mot labbarna vad kan jag säga eller göra?
Usch jag kan inte smälta deras rädda blickar😞

Vore trevligt om nån/den som vill kommentera på detta inte skriver spydigt för jag blev faktiskt uppriktigt illa berörd av att se någon behandla sina fyrbenta juveler på detta vidriga sätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp