Kvinnersta

cactuspower

Trådstartare
Hur är det att gå på skolan där egentligen? Hur är hästarna,
lärarna, maten.. Ja allt!


Antagligen kommer jag nog att välja och gå där nu, verkar ju
okej och inte allt för svårt att komma in där. Kommer nog
att läsa några valbara kurser också.. typ matte b, eng. b,
sam b.

Men hur är det med ridningen och körningen? Lär man sig mkt
och får man en bra grundläggande utb. ? Hur är lärarna som
lär ut ridningen/körningen? Hur funkar praktiken?

Kan tillägga att det kommer bli naturbruk-hästhållning för
min del som det ser ut. :)
 
Undrar även om tiderna i skolan och läxor. Ungefär när börjar resp. slutar skolan? Är det mkt läxor och prov som man måste läsa på efter skoltid?
 
jag har gått där, 2 ggr. och har kompisar som går där =) men om jag var du så skulle ja välja en annan skola.. Kvinnersta är inte riktigt vad dom säger att dom är, just nu har dom inte lärare till häst *ridning* (ej haft den på 6mån) allmänt strul på den skolan.. många som ångrar att dom börjat där :(
 
Hej!
Jag gick ut från kvinnersta för snart 6 år sedan! Mkt har väl hunnit hända sen dess. men jag trivdes ganska bra där,
fick bra kunskaper med i ryggsäcken. Framför allt den teoretiska biten som jag sedan har kunnat bygga på med praktisk erfarenhet.

Jag jobbar idag som tävlingshästskötare hos en av sveriges bättre hoppryttare.

Lycka till i ditt val! Ett tips är kanske att åka dit o prata med elever o lärare på plats!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 053
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 928
Senast: shia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 040
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Gjorde mensas övervakadetest för mer än en månad sedan och fick resultatet sista november och fick 135 eller högre, okej detta fick ju...
Svar
14
· Visningar
3 081
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp