Kvinnoanpassade saker vi kvinnfolk alltid saknat

purity_666

Trådstartare
Med tanke på den goodiebag som delas ut vid vårruset, som då ska vara anpassad för kvinnor, kom jag att tänka på andra kvinnoprodukter jag sett som jag inte förstår hur vi kvinnor har klarat oss utan så länge.

Fyll gärna på med egna observationer.
Jag börjar med pennan för kvinnor. Ja vi vet ju alla vilket helsike vi haft i alla år när vi behövt skriva med mänpennor. Halleluja för kvinnopennan!
41Q45H-h1YL._SY300_.jpg

Bonus: för härlig läsning läs gärna Amazons konsumentkommentarer. Älskart! http://www.amazon.com/BIC-Cristal-1-0mm-Black-MSLP16-Blk/dp/B004F9QBE6

Öronpluggar. Nu kan du sova som en prinsessa
2000-14ct-big.jpg

JA för kvinnor bajsar inte som män, kanske har produkten extra hallondoft?
tumblr_n03bncEuBY1tp3vibo1_500.jpg


Visst kan jag förstå att en del verktyg är praktiskt om de är gjorde för lite mindre handstorlekar, men tuggummirosa?
tumblr_mz3gxfX2rd1tp3vibo1_400.jpg


Fyll på med era fantastiska fynd som revolutionerat vardagen för kvinnor när vi äntligen fått en produkt bara för oss!
För er som inte läser ironi, inlägget dryper av det :turd:
 
Med tanke på den goodiebag som delas ut vid vårruset, som då ska vara anpassad för kvinnor, kom jag att tänka på andra kvinnoprodukter jag sett som jag inte förstår hur vi kvinnor har klarat oss utan så länge.

Fyll gärna på med egna observationer.
Jag börjar med pennan för kvinnor. Ja vi vet ju alla vilket helsike vi haft i alla år när vi behövt skriva med mänpennor. Halleluja för kvinnopennan!
41Q45H-h1YL._SY300_.jpg

Bonus: för härlig läsning läs gärna Amazons konsumentkommentarer. Älskart! http://www.amazon.com/BIC-Cristal-1-0mm-Black-MSLP16-Blk/dp/B004F9QBE6

Öronpluggar. Nu kan du sova som en prinsessa
2000-14ct-big.jpg

JA för kvinnor bajsar inte som män, kanske har produkten extra hallondoft?
tumblr_n03bncEuBY1tp3vibo1_500.jpg


Visst kan jag förstå att en del verktyg är praktiskt om de är gjorde för lite mindre handstorlekar, men tuggummirosa?
tumblr_mz3gxfX2rd1tp3vibo1_400.jpg


Fyll på med era fantastiska fynd som revolutionerat vardagen för kvinnor när vi äntligen fått en produkt bara för oss!
För er som inte läser ironi, inlägget dryper av det :turd:


Goodiebagen hade jag klarat mig utmärkt utan och laxermedel, det behöver jag inget, men pennorna! Och öronpropparna! Och bubbelgumsrosa verktygslådan! Oj oj oj :love:, det blir till att shoppa, det ser jag ju när du lägger upp så ljuvliga bilder :up:
Japp, för mig är det helt fantastiskt med färger :heart Skulle absolut inte vilja vara utan, för jag behöver väl inte påpeka att det redan finns massor med pastellfärgsgrejer i mitt hem :)

Ps: ironi har föga inverkan på mig, jag gillar ju vad jag gillar ändå :P
 
Jag reagerar ALLTID på kvinnors rakhyvlar. Varför rosa? Varför ens göra kvinnohyvlar? Ser inte poängen.

Färgen håller jag verkligen med om. Men däremot har jag fått för mig att optimala hyvlar för ansikte och andra kroppsdelar skiljer sig..? Typ antal blad och så. Men jag kan ha fel.
 
Kom på en till. Jag såg en bild en gång där en butik ställt upp rosa prinsessäggkartonger bredvid blå prins(?)äggkartonger.
 
Färgen håller jag verkligen med om. Men däremot har jag fått för mig att optimala hyvlar för ansikte och andra kroppsdelar skiljer sig..? Typ antal blad och så. Men jag kan ha fel.
Har rakat mig med gott resultat med en helt vanlig m3-rakhyvel för män också. Håret män har i ansiktet är väl rätt likt det vi har mellan benen t.ex? :o
 
Goodiebagen hade jag klarat mig utmärkt utan och laxermedel, det behöver jag inget, men pennorna! Och öronpropparna! Och bubbelgumsrosa verktygslådan! Oj oj oj :love:, det blir till att shoppa, det ser jag ju när du lägger upp så ljuvliga bilder :up:
Japp, för mig är det helt fantastiskt med färger :heart Skulle absolut inte vilja vara utan, för jag behöver väl inte påpeka att det redan finns massor med pastellfärgsgrejer i mitt hem :)

Ps: ironi har föga inverkan på mig, jag gillar ju vad jag gillar ändå :P
Ha ha! Samma här :D. Jag bara :love: verktygslådan.
 
Goodiebagen hade jag klarat mig utmärkt utan och laxermedel, det behöver jag inget, men pennorna! Och öronpropparna! Och bubbelgumsrosa verktygslådan! Oj oj oj :love:, det blir till att shoppa, det ser jag ju när du lägger upp så ljuvliga bilder :up:
Japp, för mig är det helt fantastiskt med färger :heart Skulle absolut inte vilja vara utan, för jag behöver väl inte påpeka att det redan finns massor med pastellfärgsgrejer i mitt hem :)

Ps: ironi har föga inverkan på mig, jag gillar ju vad jag gillar ändå :P
Jag gillar också rosa, ogillar mest "for her" grejen. Jag har en hel uppsjö rosa pennor som inte är "for her". Varför får inte män gilla rosa och varför måste kvinnor gilla rosa?
 
Har rakat mig med gott resultat med en helt vanlig m3-rakhyvel för män också. Håret män har i ansiktet är väl rätt likt det vi har mellan benen t.ex? :o

Haha, det kanske är jag som inbillar mig :D Men jag tycker att en rakhyvel för benen är mycket mjukare och skönare att raka sig med än en för ansiktet. Det kanske är något med ytan runtom bladen.. :idea:
 
Har rakat mig med gott resultat med en helt vanlig m3-rakhyvel för män också. Håret män har i ansiktet är väl rätt likt det vi har mellan benen t.ex? :o
Jag tycker t.om att rakhyvlar för män rent generellt är bättre faktiskt. Kom ihåg den här:
41gEiH-w8OL.jpg

Det spelade ingen roll hur jag gjorde, det var alltid blodvite! Helt jäkla värdelöst! Sen la jag rabarber på min fars rakhyvel och det var milsvid skillnad i mängden plåster jag behövde använda. Så något var ju skillnad - om inte jag som genom ett mirakel, lärde mig att raka mig :grin: :idea:
 
Vad har jag missat!? :bump:

En deltagare i vårruset redovisade innehållet i loppets goodiebag. Om jag inte missminner mig så var det tamponger, trosskydd, en microfiberduk och en liten chokladbit :meh:
Arrangörens argument var tydligen att man i ett lopp för kvinnor måste ge ut "kvinnoanpassade produkter".
 
Färgen håller jag verkligen med om. Men däremot har jag fått för mig att optimala hyvlar för ansikte och andra kroppsdelar skiljer sig..? Typ antal blad och så. Men jag kan ha fel.
De rakhyvlar för män jag sett är mycket grövre än de jag vill använda. Jag vill bli bebislen utan att irritera skinnet, min pojkvän uppskattar inte att bli bebislen på ansiktet och speciellt inte när inte rakhylarna tar de grövre stråna. :p
 
Jag tycker t.om att rakhyvlar för män rent generellt är bättre faktiskt. Kom ihåg den här:
41gEiH-w8OL.jpg

Det spelade ingen roll hur jag gjorde, det var alltid blodvite! Helt jäkla värdelöst! Sen la jag rabarber på min fars rakhyvel och det var milsvid skillnad i mängden plåster jag behövde använda. Så något var ju skillnad - om inte jag som genom ett mirakel, lärde mig att raka mig :grin: :idea:
Jag tycker att venus vibrance har gjort jobbet ganska bra men om den var så mycket bättre än m3 är jag inte så säker på.
 
En deltagare i vårruset redovisade innehållet i loppets goodiebag. Om jag inte missminner mig så var det tamponger, trosskydd, en microfiberduk och en liten chokladbit :meh:
Arrangörens argument var tydligen att man i ett lopp för kvinnor måste ge ut "kvinno anpassade produkter".
Samtidigt så glömde hon ju nämna de sakerna som var bra och som inte var anpassade, så det är ju inte hela sanningen med vad som fanns i den (fast det hade blivit mindre genomslag då såklart)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp