kvinnor och barn som vapen

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

ankans

Min bror har en kompis som är 19 år i år. För ett år sedan var han tillsammans med en fyra år äldre tjej. Förhållandet varade ett par månader.

Några ¨månader senare ringde hon och berättade att hon var gravid (hon gick på p-piller när de var tillsammans enligt honom) Hon ville att de skulle försöka för barnets skull men det ville han absolut inte, han ville att hon skulle göra abort, men det är kvinnans val och det får man respektera.

Han frågade vid hundra tillfällen om barnet säkert var hans och hon hävdade att hon minsann inte varit med någon annan, varken under tiden de var tillsammans eller efter det tog slut

Barnet föddes nu för ett par månader sen och killen ifråga begärde faderskaps prov. Det blev världens liv från henne och hennes föräldrar. Men ett faderskapsprov gjordes..

Han var INTE pappan! Jag blev så glad för hans skull! hon har verkligen varit vidrig i hela historien, han var knappt arton när hon blev gravid, gick fortfarande i gymnasiet, vilken start på livet. Hon var 22...

Barn är en underbar gåva och man kan inte alltid få dem under perfekta förhållanden.. Men en kort romans på ett par månader som leder till att en knappt myndig person ska ta ansvar för ett nytt liv, det är inte den drömstart man önskar.

Nu är det svårt att säga exakt hur det ligger till i detta fallet, men en sak har jag svårt för är kvinnor som ljuger om preventivmedel, fattar sitt eget beslut om att skaffa barn utan att vara överens med blivande fadern, och de som använder graviditet som ett vapen för att få män att stanna.

Stackars barn, att bara vara önskad av ena sidan...
 
Sv: kvinnor och barn som vapen

Jag har faktiskt hört om en tjej som ljög för sin pojkvän om att hon tog p-piller för att i smyg bli gravid och då kunna få en lägenhet av sociala och flytta hemifrån. Otroligt tragiskt för alla inblandande, inte minst barnet.
 
Sv: kvinnor och barn som vapen

Tur att han vågade stå på sej!
 
Sv: kvinnor och barn som vapen

ja verkligen! jag är inte utan empati för henne, ensamstående mamma är ingen dröm situation, men fy vilket sätt!
 
Sv: kvinnor och barn som vapen

Jag har inte ett skit empati för HENNE. Dessutom så måste det ju finnas en pappa, så hon får väl rota i minnet och hitta den det kan vara. Jag säger bara stackars lilla barn !

Det hon har gjort är så fruktansvärt lågt att man baxnar. Det hade vart illa om han varit pappan, men det är tamejfasen ännu värre att han inte är det. Hur kunde hon ljuga om det ? Det är fruktansvärt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 464
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 756
Senast: Ramona
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp