Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hero

Trådstartare
Att kvinnor ofta dras till badboys har man ju hört.
Men hur tänker dessa kvinnor som dras till seriemördare ?

Läste denna artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-och-flickvan--vill-veta-nar-han-kan-bli-fri
"
Mikael Hagelin dömdes av tings- och hovrätten till livstids fängelse.

Ett år efter att domen gifte han sig med en ung kvinna, dotter till en polisman, i fängelset.

Äktenskapet varade dock inte, utan paret skilde sig 2010.

"

Va är det för kvinnor som vill gifta sig med en sån man ? Vilken framtid tror man sig att man kan få ?

Mina egna ovetenskapliga slutsats är att det är helt känslodrivet. Man tror att mannen innerst inne är snäll, men han behöver hjälp. Hennes hjälp, och hon ska vända honom till en bra kille. Noll logik , utan bara känslodrivet. Dessa människor måste ju ha en skruv lös...
Jag finner det bara fascinerande och det skulle vara intressant att veta hur dessa personer tänker eller inte tänker ?
 
Vad jag har hittat finns det två skolor i detta:

1, Vissa kvinnor dras till män som sitter inne på livstid (eller mer) för att dessa män ses som alfahanar och kvinnor är biologiskt drivna att föredra sådana män.

2, Vissa kvinnor dras till män som sitter inne på livstid (eller mer) för att det är ett säkert sätt att ha ett förhållande där man inte behöver utsättas för/träffa mannen i fråga. Oftast har dessa kvinnor tidigare varit utsatta för våld i relationer eller växt upp i familjer där våld i relationer fanns.

Skola 1 drivs framförallt av män. Skola 2 av kvinnor.

Försökte hitta om det omvända var sant, att män söker upp kvinnor som sitter i fängelse på samma premisser, men mycket färre kvinnor sitter inne så länge så det finns inte underlag nog att titta på.
 
Vad jag har hittat finns det två skolor i detta:

1, Vissa kvinnor dras till män som sitter inne på livstid (eller mer) för att dessa män ses som alfahanar och kvinnor är biologiskt drivna att föredra sådana män.

2, Vissa kvinnor dras till män som sitter inne på livstid (eller mer) för att det är ett säkert sätt att ha ett förhållande där man inte behöver utsättas för/träffa mannen i fråga. Oftast har dessa kvinnor tidigare varit utsatta för våld i relationer eller växt upp i familjer där våld i relationer fanns.

Skola 1 drivs framförallt av män. Skola 2 av kvinnor.

Försökte hitta om det omvända var sant, att män söker upp kvinnor som sitter i fängelse på samma premisser, men mycket färre kvinnor sitter inne så länge så det finns inte underlag nog att titta på.
Ja jag har också hittat liknande.
Till punkt 1 verkar det också handla mkt om "kvinnors moderskänslor"

I nedanstående länk till Aftonbladet står också vissa intressanta saker om att brevskrivandet minskat tex mot 70-talet.
"Det tror hon beror på att det rådde en annan typ av kriminalpolitik då, där gärningsmannen sågs som ett offer för omständigheter, och att man kunde behandla bort kriminalitet. Detta färgade medias bild av brottslingarna och de romantiserades på ett annat sätt än i dag."
Sen tycker jag det är intressant att det står att männen som syns mkt i media får brev och sen klingar det av. Så det handlar om att de syns och blir kändisar.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/kaMmGX/kvinnor-som-alskar-brottslingar
 
Att kvinnor ofta dras till badboys har man ju hört.
Men hur tänker dessa kvinnor som dras till seriemördare ?

Läste denna artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-och-flickvan--vill-veta-nar-han-kan-bli-fri
"
Mikael Hagelin dömdes av tings- och hovrätten till livstids fängelse.

Ett år efter att domen gifte han sig med en ung kvinna, dotter till en polisman, i fängelset.

Äktenskapet varade dock inte, utan paret skilde sig 2010.

"

Va är det för kvinnor som vill gifta sig med en sån man ? Vilken framtid tror man sig att man kan få ?

Mina egna ovetenskapliga slutsats är att det är helt känslodrivet. Man tror att mannen innerst inne är snäll, men han behöver hjälp. Hennes hjälp, och hon ska vända honom till en bra kille. Noll logik , utan bara känslodrivet. Dessa människor måste ju ha en skruv lös...
Jag finner det bara fascinerande och det skulle vara intressant att veta hur dessa personer tänker eller inte tänker ?

Är det inte männen som har en skruv lös som begår de här brotten så de sitter inlåsta resten av livet? Man är ju oftast medveten om vilket straff det ger och ändå begås brotten och fängelserna är överfyllda av män som inte har ett konsekvenstänkande.
Om vi nu ska prata om vem de lösa skruvarna tillhör.
 
Är det inte männen som har en skruv lös som begår de här brotten så de sitter inlåsta resten av livet? Man är ju oftast medveten om vilket straff det ger och ändå begås brotten och fängelserna är överfyllda av män som inte har ett konsekvenstänkande.
Om vi nu ska prata om vem de lösa skruvarna tillhör.

Männen har mer än en skruv lös...
Men jag anser att man har en skruv lös om man sympatiserar med dessa män trots de brott de har begått. Dom förtjänar ingen sympati alls.
 
Männen har mer än en skruv lös...
Men jag anser att man har en skruv lös om man sympatiserar med dessa män trots de brott de har begått. Dom förtjänar ingen sympati alls.

Du tror att sympatisering är det enda som spelar roll här?
Om vi jämför. En man åker i fängelse och hans moder OCH fader älskar honom ändå. De gillar säkerligen inte det sonen gjort men fortfarande är han älskad. Har föräldrarna lösa skruvar som fortfarande älskar sin son?
Bevisligen går det att älska en människa som anses avskyvärd.
 
Du tror att sympatisering är det enda som spelar roll här?
Om vi jämför. En man åker i fängelse och hans moder OCH fader älskar honom ändå. De gillar säkerligen inte det sonen gjort men fortfarande är han älskad. Har föräldrarna lösa skruvar som fortfarande älskar sin son?
Bevisligen går det att älska en människa som anses avskyvärd.
Jo, men alla brev som dessa mördare osv får är ju från främmande kvinnor. Går ju inte att jämföra med kärleken till sitt egna barn.
 
Att kvinnor ofta dras till badboys har man ju hört.
Men hur tänker dessa kvinnor som dras till seriemördare ?

Läste denna artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-och-flickvan--vill-veta-nar-han-kan-bli-fri
"
Mikael Hagelin dömdes av tings- och hovrätten till livstids fängelse.

Ett år efter att domen gifte han sig med en ung kvinna, dotter till en polisman, i fängelset.

Äktenskapet varade dock inte, utan paret skilde sig 2010.

"

Va är det för kvinnor som vill gifta sig med en sån man ? Vilken framtid tror man sig att man kan få ?

Mina egna ovetenskapliga slutsats är att det är helt känslodrivet. Man tror att mannen innerst inne är snäll, men han behöver hjälp. Hennes hjälp, och hon ska vända honom till en bra kille. Noll logik , utan bara känslodrivet. Dessa människor måste ju ha en skruv lös...
Jag finner det bara fascinerande och det skulle vara intressant att veta hur dessa personer tänker eller inte tänker ?

Citerar Michael Thyberg för jag tror det är här det ligger;

"Att ha en dålig självbild kan även inverka. Genom möten eller genom relationer med dem som har en ännu sämre bild av sig själv underlättar man sitt eget dåliga mående"

Jag tror att de kvinnor som söker sig till mördare osv har väldigt låg självbild.
 
Jo, men alla brev som dessa mördare osv får är ju från främmande kvinnor. Går ju inte att jämföra med kärleken till sitt egna barn.

Jag riktade mig mer mot att det bevisligen går att älska någon som anses avskyvärd och tog då föräldrar vs barn som ett exempel. Att även under hemska förhållanden går det att älska någon oavsett om skruvarna är i behåll eller ej.
 
Att kvinnor ofta dras till badboys har man ju hört.
Men hur tänker dessa kvinnor som dras till seriemördare ?

Läste denna artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-och-flickvan--vill-veta-nar-han-kan-bli-fri
"
Mikael Hagelin dömdes av tings- och hovrätten till livstids fängelse.

Ett år efter att domen gifte han sig med en ung kvinna, dotter till en polisman, i fängelset.

Äktenskapet varade dock inte, utan paret skilde sig 2010.

"

Va är det för kvinnor som vill gifta sig med en sån man ? Vilken framtid tror man sig att man kan få ?

Mina egna ovetenskapliga slutsats är att det är helt känslodrivet. Man tror att mannen innerst inne är snäll, men han behöver hjälp. Hennes hjälp, och hon ska vända honom till en bra kille. Noll logik , utan bara känslodrivet. Dessa människor måste ju ha en skruv lös...
Jag finner det bara fascinerande och det skulle vara intressant att veta hur dessa personer tänker eller inte tänker ?
Nja, det handlar nog mer om att kunna leka med elden under kontrollerade förhållande. Spännande med en mördare, säkert eftersom han är inlåst för lång tid framöver, litE av en karl i brolådan som det sjöngs om för många år sedan ;)
 
Du tror att sympatisering är det enda som spelar roll här?
Om vi jämför. En man åker i fängelse och hans moder OCH fader älskar honom ändå. De gillar säkerligen inte det sonen gjort men fortfarande är han älskad. Har föräldrarna lösa skruvar som fortfarande älskar sin son?
Bevisligen går det att älska en människa som anses avskyvärd.

Jag kan inte förstå hur man kan älska en seriemördare. Även om det är ens barn.
Om det nu inte är så att man sympatiserar eller håller med om det barnet har gjort. I så fall har man nog en skruv lös ja...
Tror du Breiviks mamma älskar sin son efter dådet ?

Tror du att elektrakomplexet kan spela in i ett sådant här sammanhang @Hero ?
Jag är ingen psykolog så jag vet inte...
 
Jag kan inte förstå hur man kan älska en seriemördare. Även om det är ens barn.
Om det nu inte är så att man sympatiserar eller håller med om det barnet har gjort. I så fall har man nog en skruv lös ja...
Tror du Breiviks mamma älskar sin son efter dådet ?


Jag är ingen psykolog så jag vet inte...
Många av Hitlers värsta mördare var omtyckta o älskande makar o fäder.
 
Jag tror det finns många olika anledningar flera av dem har redan nämnts. 1) Kvinnan tror att hon kan rädda mannen 2) Kvinnan är fysiskt attraherad av mannen och har därför dåligt omdöme 3) Kvinnan tycker det är lite ballt med en mördare.

Fö gäller väl det omvända också?
Har inte Christine Schürrer och Johanna Möller fått beundrarbrev?
 
2, Vissa kvinnor dras till män som sitter inne på livstid (eller mer) för att det är ett säkert sätt att ha ett förhållande där man inte behöver utsättas för/träffa mannen i fråga. Oftast har dessa kvinnor tidigare varit utsatta för våld i relationer eller växt upp i familjer där våld i relationer fanns.
Är det verkligen säkert ? Livstidsdömda kommer ju ut förr eller senare också...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp