Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag känner att jag behöver ha en dejtingtråd, så nu gör vi ett nytt försök.

Själv har jag haft dejtandet lite på paus då det varit så mkt annat. Men nu har jag börjat chatta med en kille jag kan tänka mig att träffa- efter alla sexmejl och annat! Så fort det har lugnat ned sig i livet ska jag styra upp en träff!
 
Tror den blev låst av nån anledning?

Här går det rätt bra med dejtandet. Har gått exakt en månad nu sedan vi sågs första gången och vi ses i snitt 2 ggr/veckan.
Allt är inte lika rosaskimrande som det var i början, man börjar se varandras lite mindre charmiga sidor och störa sig på varandras egenheter. Det är väl som mamma (ja, mamma, haha) säger - har man varit singel för länge så är man ju så van att bara ha sig själv att rätta sig efter! Vi har hittills inte heller lyckats göra något "vettigt" när vi ses, men å andra sidan så hinner vi ju med det också!
Jag tycker om henne väldigt mycket så det ska nog kunna bli bra det här :)
 
Jag har haft besök idag av min dejt. Vi ses, vi hörs av vi trivs och har kul, det är avslappnat och känns bra. Men vi har inte uttalat något ännu om hur vi vill ha det mellan oss. Vi träffas och typ ser vad som växer fram. men det känns som om det sakta smyger framåt......

Helt otippat ploppade Mr Snyggo upp igen. En lång och invecklad händelse där jag hjälpte några vänner en kväll och han råkade vara där. Vi fick pratat en del. Jag fick förklaringen till varför han bara försvann utan att höra av sig. Och jag köper den. Jag hade nog tom kunnat gjort lika dant. Det var en himla soppa runt honom i dåläget. Nu var det lite annorlunda men han hade inte vågat kontakta mig pga sist. Kände sig dum.
Nu har han ringt några ggr, smsar lite och var här på en kopp kaffe en dag. Trevlig och vettig men fortfarande oklar med sin separation känner jag. Jag har gjort den där resan själv och vet hur lätt man kan vilja skynda på framtiden med dejtande osv när man egentligen behöver landa. Han får förbli en vän i nuläget och jag vill fortsätta se var min redan befintliga dejt leder mig. Jag vill heller inte bli ett överlappsförhållande.
Tyvärr verkar det störa Mr Snyggo lite att jag ser någon :(
Det sista jag vill är att såra någon eller ge sken av att köra dubbelt. Jag har sagt att jag finns här som en vän när han vill prata och att det inte var en dejt i mina ögon när han kom hit på kaffe. Hoppas inte det missuppfattades.
Hur blev det såhär? Här har ju varit öken på dejtingfronten i åratal!!!
 
@Voff

Men är det inte typiskt? Först händer inget, sen händer allt!
Du har ju iallafall varit ärlig och det är huvudsaken, sen att det stör honom kan ju inte du hjälpa. Jag tycker du gör rätt som du gör och hoppas det kommer fortsätta gå bra med dejten :)
 
@cambodia

Tack....känns skönt om någon tycker att jag är renhårig, när man själv får myror i skallen och lite dåligt samvete. Varför jag får dåligt samvete vet jag inte. Bara löjligt!
Försöker behandla andra som jag vill bli behandlad själv.
 
Dåligt samvete behöver du absolut inte ha. Ni har väl ingen överenskommelse om exklusivitet? Nu har du ju dessutom klart uttalat att det inte var en dejt i den bemärkelsen, han har å sin sida uppfört sig mycket underligt - klart du inte har några ensamrättsåtaganden gentemot honom. Inte ens om man försöker se det vansinnigt strikt.

Lite ketchupeffekt kan det vara emellanåt, inte sällan blir det så när en upptäcker att man träffar en annan. Människan är ofta så, vi vill ha det någon annan har, då har ju någon satt en godkäntstämpel ;)
 
Jag behöver börja dejta... Har levt i celibat typ sen det tog slut med mig och exet (i september förra året) så jag får väl haka på den här tråden i hopp om att ha nåt att skriva framöver! En av mina kära vänner har i alla fall lovat att ta med sig en sommarflirt åt mig på midsommar. ^^
 
Lite ketchupeffekt kan det vara emellanåt, inte sällan blir det så när en upptäcker att man träffar en annan. Människan är ofta så, vi vill ha det någon annan har, då har ju någon satt en godkäntstämpel ;)
Se'n utstrålar man massa god karma när man ger och får attraktion, som andra snappar upp och öppnar ögonen för.
 
Jag får väl också ta och komma in i den här tråden nu. Jag har varit helt ifrån dejtande och intim kontakt sen jag gjorde slut med mitt ex i augusti ifjol. Nu har jag väl inte något bråttom med att dejta igen, känner att det är rätt så skönt att vara singel och få göra som man vill, när man vill det. Dock så känns det väl lite tomt att inte ha någon att kramas med. Att ha sex känns inte högaktuellt just nu men jag vill få kramas och mysas med någon och det behovet är inte tillfredsställt nu :p
 
. Människan är ofta så, vi vill ha det någon annan har, då har ju någon satt en godkäntstämpel ;)
..................................................
det skriver jag under på .. när man e med gifta eller förlovade kompisar ute är det dom alla kvinnor ränner efter ;)
 
Den gamla tråden är borta för evigt.
Är det ok om jag döper om denna tråd till "Dejtingtråden"?

/moderatorn

Trist att ni moderatorer inte bara städar ur tråden, såg en del personangrepp och när jag tänkte svara på ett inlägg så fanns tråden inte längre.
Jag tror moderatorerna behöver lite kaffe så latmasken försvinner... :p
 
Ni som nätdejtar.......
Var någonstans i ert dejtande med någon tycker ni att det känns som det är dags att pausa/stänga ner/ta bort sina profiler?
När i dejtandet är det inte ok att fortsätta uppdatera sin profil med text och bilder, chatta och logga in lika ofta som förr?

Jag har kvar mitt konto men raderat profilen pga att singelutbudet var värdelöst samt att jag smådejtar ju en...vi håller på att lära känna varandra. Men det hade ändå känts konstigt i det läget för MIG at fortsätta flirta eller uppmuntra andra eller kika runt. Han å andra sidan kör på som innan. Det har inte stört mig alls förut. Men nu började jag känna att jag kommer nog inte kunna fastna för den här killen mer än såhär så länge jag känner att han kör på som vanligt med nätdejtingen. Jag tycker heller inte att jag ska behöva säga något. Jag menar...vill han hålla på med det så är han väl inte tillräckligt intresserad av mig och då ger det ju sig själv.

Tänker jag helknasigt?
 
@Voff
Jag har kvar mina profiler, har tittat in nån enstaka gång när jag har tråkigt bara för att jag är nyfiken om någon skrivit till mig men jag tänker själv inte ta kontakt med nån annan. Jag skulle bli ledsen om hon fortsatte nät-dejta och således vill jag inte göra det heller (och har inget intresse av det alls nu).
Vi har dejtat en månad, som sagt.

Är det "Mr Snyggo" som du skriver om nu eller andra killen?
 
Ni som nätdejtar.......
Var någonstans i ert dejtande med någon tycker ni att det känns som det är dags att pausa/stänga ner/ta bort sina profiler?
När i dejtandet är det inte ok att fortsätta uppdatera sin profil med text och bilder, chatta och logga in lika ofta som förr?

Jag har kvar mitt konto men raderat profilen pga att singelutbudet var värdelöst samt att jag smådejtar ju en...vi håller på att lära känna varandra. Men det hade ändå känts konstigt i det läget för MIG at fortsätta flirta eller uppmuntra andra eller kika runt. Han å andra sidan kör på som innan. Det har inte stört mig alls förut. Men nu började jag känna att jag kommer nog inte kunna fastna för den här killen mer än såhär så länge jag känner att han kör på som vanligt med nätdejtingen. Jag tycker heller inte att jag ska behöva säga något. Jag menar...vill han hålla på med det så är han väl inte tillräckligt intresserad av mig och då ger det ju sig själv.

Tänker jag helknasigt?
Nejdå- håller han på likadant å pratar å flirtar så är du ju bara ett mellanspel tills han hittar nåt bättre så att säga- vet att det är elakt att säga så men nätdejtingen verkar gå ut på det..... vet en kompis som var på dejt å under middagen så pep det till i tjejens telefon... "JAA- han vill på dejt med mig imorgon lördag"...... kan man säga att han tappade intresset vaa? hade det varit jag så hade jag skrivit i min pres "detta ligger på is pga dejtande- höres helst aldrig mer " .. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 234
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 143
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp