Ky Rotary Bit

G

Generalen

Har sökt efter trådar, är det verkligen ingen är på Buke som har erfarenhet av detta nya bett som sägs vara så bra? Tycker bettet är mycket intressant!

Följande är taget ur Kaupre Ridsports hemsida:

"KY-betten har en unik, världspatenterad led som ger total 3-dimensionell rörelsefrihet. KY-betten kan ej klämma i gom eller på tunga och är en mycket bekväm upplevelse för hästen. Den mjukt formade mittdelen ("kulorna", TS anm.) gör att ryttaren kan kommunicera med en sida i taget och därmed lyfta och isolera ena bogen. Hela bettet är lättledat och tyst och materialet är av rostfritt stål av hög kvalitet."

Betten finns i de flesta modeller, allt från tränsbett till jaktbett och westernbett och i både tvådelat och tredelat (med risk för att låta som en annons ;) )

Några bilder:

http://grand-prix.se/product_info.php?products_id=2223

http://grand-prix.se/product_info.php?products_id=2217

http://grand-prix.se/product_info.php?products_id=2334

Kom igen nu, ingen som har erfarenhet av detta bett och som kan dela med sig lite? :)
 
Sv: Ky Rotary Bit

Är lite nyfiken, men som vanligt när det kommer ut någon ny produkt så blir jag fundersam. Kan detta vara bra eller är det same old shit?
 
Sv: Ky Rotary Bit

Jag har ett Ky Rotary bett, tredelat fullcheek (hade ett presentkort, så köpte bettet för det).
Tyvärr kanske, så känner jag INGEN skildnad på hästen gentemot det vanliga tredelade fullcheeket :smirk: Men visst, ett extra bett är alltid bra att ha.
 
Sv: Ky Rotary Bit

Ja det var ju synd, men kanske hästen känner skillnaden? Du kan ju fråga :D
 
Sv: Ky Rotary Bit

Ja, det kanske hon gör :D Tyvärr tror jag inte min häst talar varken svenska eller engelska så det kan bli svårt med förståelsen.. ;)
 
Sv: Ky Rotary Bit

Ja det skulle väl vara det :D Någon som anmäler sig frivilligt? :angel:
Man kanske kan fråga utifrån en bild eller något, i dagens samhälle lär det ju inte vara några problem.
 
Sv: Ky Rotary Bit

Álin skrev:
Ja, det kanske hon gör :D Tyvärr tror jag inte min häst talar varken svenska eller engelska så det kan bli svårt med förståelsen.. ;)
Jag talar spanska och shoona om det kanske är till nån hjälp? /Madde
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är väldigt nyfiken på båda betten i rubriken och skulle vilja veta lite mer om folks erfarenheter av betten. Det är främst det smala...
2
Svar
22
· Visningar
2 928
Senast: Fredag
·
Utrustning Hämtade ut ett bett igår som jag har beställt, ett kombinerat hackamore/bett. Någon som har erfarenhet av detta bettet...
2
Svar
29
· Visningar
4 704
Senast: palle
·
C
Utrustning Vad tror ni om KY Rotary bett? Står att det ska vara unikt ledat, tredimensionell rörelse... Någon som känner till det bättre...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: ang
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett sånt här. Någon som har några reflektioner...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: Ia*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp