KY rotary bit

Sv: KY rotary bit

Har ett tredelat sånt, men med "vanliga" ringar. Den andre hästen har ett tvådelat med fasta ringar. Båda gillade nymodigheterna skarpt när vi testade så visst var det ett bra köp.

Om det sen är åtskilligt bättre än andra vågar jag inte svara på än. Det är rätt nytt för oss också.
 
Sv: KY rotary bit

Jag tror att om jag gräver lite i mitt minne fanns det ett liknande bett för ett X antal år sedan, men det nöp, jag snurrade, vek och hade mig på detta och det verkar inte nypa... Frågan är om det kanske oxå börjar nypa när det börjar bli lite slitet?
Jag vill ha ett tredelat bett med lite hävstång, så jag blev glad när jag såg denna..
Men man vet aldrig förrän man har provat!
 
Sv: KY rotary bit

puttar... vill höra om fler har testat det..
 
Sv: KY rotary bit

Hmm, jag har också beställt ett sådant så jag är lite nyfiken jag med...
 
Sv: KY rotary bit

har ett och det verkar ha behaglig inverkan på hästen. som har halsen modell rulltårta gärna undandrar sej bettets verkan, går fram lätt med detta bett och stöder.
mvh
 
Sv: KY rotary bit

Skulle aldrig våga beställa från Grand-prix.
jag beställde för 1000 kr där. för 1 år sen. och jag betalade in. har fortfarande inte fått det. dom lurade mig på 1000 kr. ändå har jag ringt och frågat men dom säger bara att dom ska skicka det.
verkligen oseriösa tycker jag!
 
Sv: KY rotary bit

Fast det är inte bara de som har bettet... Fortfarande ingen som har någon komentar om bettet?
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 114
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 935
Senast: Ninnurur
·
Övr. Katt Hej alla, Jag har två katter som är under året gamla. Vi bor i hus i ett vanligt villaområde och har en trafikerad väg 50 meter bort...
Svar
14
· Visningar
6 434
Senast: Daimstruten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp