Kyckling- och laxrecept - Tack! :)

WS6

Trådstartare
Hittade ingen tråd om detta, har jag missat - tipsa gärna!

Jag käkar väldans mycket kyckling och lax, dock inte tillsammans.. :p
Men har tröttnat lite på de recepten som jag alltid tillagar min mat efter och skulle behöva lite nya influenser! Jag är ganska kräsen, men det skiter vi till största del i nu, dock går tomater (färska, krossade osv), bönor och linser helt bort!

Så.. hur tillagar du din kyckling och/eller lax? :)
 
lax i ugnen med wokgrönsaker, räkor och Crabsticks och så lägger jag skivor med castello blue ovanpå
den blå pappersförpackningen.
lite olja på grönsakerna med
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Kyckling: Lagom bitar steks och får sedan puttra färdigt med kokosmjölk, saffran, lök, thaicurry (helst grön) och kycklingbuljong. Ris till.

Lax: En hel bit täcks med pesto och in i ugnen tills den är färdig. Potatis och grönsaker till.

Kyckling, cajuninspirerad: Kycklingbitar, stark korv i slantar, hackad lök, grön paprika i bitar (kan uteslutas) och blekselleri i tunna skivor fräses på. Krydda med chili av valfri variant (jag använder färsk jalapeño och de Arbol flakes), kycklingbuljong, vitlök, oregano (gärna mexikansk), svartpeppar och salt. Låt allt puttra ihop med krossade tomater.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
@WS6: Sorry, missade att tomater går bort. Det går ju ändå att göra typ en pyttipanna med de övriga ingredienserna i cajunkycklingen. Jag gillar verkligen chili i olika former :d
 
Kyckling: Stek lagom stora bitar och låt sedan koka färdigt i creme fraiche kryddad med dijonsenap, lök (gärna lättfräst charlottenlök), dragon, kycklingbuljong, salt och svartpeppar (om det behövs). Både ris och potatis är gott till.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 888
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 785
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer Känns väl egentligen lite för personligt att skriva detta såhär öppet, då jag har tillräckligt mycket info ute här för att man lätt ska...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 024
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp