Kycklinghjärtan

Diabetikern

Trådstartare
Fick ett kilo färska kycklinghjärtan till hundarna.

Vad gör jag med dem?

Tillagar? Ger som de är? Torkar i ugn och har som godis?

Vad är bäst?
 
Jag gör lite allt möjligt. Om jag torkar dem till godis så kokar jag dem lite först för att få bort fettet, de torkar mycket lättare då.
Värt att tänka på också att om du ger dem råa som del i mat eller något, så kan hunden bli lite lös i magen om du ger för mycket. Bättre då att frysa in så att det håller länge och ge lite åt gången.
 
Jag torkar, men det är kattens favoritgodis så brukar portionera ut det till honom. Men då handlar det inte om mer än något hekto. 😄
 

Liknande trådar

Hemmet Två frågor. 1. Någon som använder bakmaskin för att få hembakat färskt bröd till frukost? Hur fungerar det? Blir det bra bröd i dem...
Svar
17
· Visningar
777
Senast: MissFideli
·
Mat Det var extrapris på torkad svamp så jag köpte lite. När jag sen läser om hur man ska tillaga den blir jag fundersam. Skölja noga, ligga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 430
Senast: Enya
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
3 459
Senast: sthu
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 134
Senast: Askvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp