Kyl/frys kombo?

Exile

Trådstartare
Jag planerar att köpa ny kyl och frys det här året då de jag har förvisso kyler som de ska men har trasiga lampor, handtag osv och är allmänt sunkiga.

Just nu är det två fullstora skåp och jag funderar på om det är så man borde ha eller om det kan vara värt att ha två st kombiskåp för att få "kylarean" i bättre höjd samt att kunna ha olika temperatur i de två kylarna. Alternativt två fullstora skåp igen, ska man satsa på ismaskin då? alltid velat haft det. Har för mig att det finns sådan lösning i både kyl- och frysskåp?

Hur har ni hemma hos er? Är ni nöjda? Om ni får drömma fritt, hur skulle ni vilja ha?
 
Något vi tyvärr inte har på våra två är dubbla kompressorer, vilket tyvärr gör kylen och frysen beroende av varandra. Det är nog det negativa jag upplever. Väldigt skönt med en kyl på 8 grader och en på 5, man delar upp varorna smartare.
 
Jag föredrar hel kyl och hel frys, eftersom de rymmer mer. Man förlorar ingen volym på mellanväggen.
I mitt förra hus hade vi i köket ett helt kylskåp och ett helt frysskåp, båda 180 cm höga, plus ett 140 cm högt kylskåp enbart för dryck. Det tyckte jag var en väldigt trevlig lösning. I nuvarande hus finns inte det utrymmet i köket, därför har jag en kyl/frys där kylen är ca 2/3 och frysen 1/3. Jag känner hela tiden att varken kyl- eller frysutrymmet räcker, så när det är dags för byte blir det ett fullhögt kylskåp i köket. Frysskåpet står fint på bottenvåningen, i källaren/tvättstugan.
 
Jag planerar att köpa ny kyl och frys det här året då de jag har förvisso kyler som de ska men har trasiga lampor, handtag osv och är allmänt sunkiga.

Just nu är det två fullstora skåp och jag funderar på om det är så man borde ha eller om det kan vara värt att ha två st kombiskåp för att få "kylarean" i bättre höjd samt att kunna ha olika temperatur i de två kylarna. Alternativt två fullstora skåp igen, ska man satsa på ismaskin då? alltid velat haft det. Har för mig att det finns sådan lösning i både kyl- och frysskåp?

Hur har ni hemma hos er? Är ni nöjda? Om ni får drömma fritt, hur skulle ni vilja ha?
Har köpt 2 kombiskåp. Hade bestämt mig för en specifik modell, men så visade det sig att den frysen var pytteliten, så det blev en annan. :)
Så, om du går för 2 kombi, kolla storleken på frysen, de varierar kraftigt i storlek.

Har tidigare haft vatten och ismaskin (förrförra inköpet). Är ingen stor fan av det.
Blev för mig ytterligare saker som skulle rengöras och underhållas regelbundet.
Har istället köpt separat ismaskin som används på partajer.
Eller så kör jag den en stund och fryser in isen.
Men rengöringen kanske sker helautomatiskt nuförtiden?

Supernöjd med kombiskåpen. Från att alltid haft proppfullt kylskåp, är det nu mer plats.
Det ena är kallare och det andra lite varmare. Jättestora grönsakslådor! :D
Köpte enklare variant den här gången, då de tidigare var väldigt dyra och dåliga. 9 år höll de och har krånglat under tiden.
Så nu blev det två kombiskåp för samma pris som ett av våra tidigare skåp. Så blir jag kanske inte riktigt lika arg när de går sönder. ;)
Körde helt basic lösning, utan fläktar osv.
Om jag får drömma fritt, så skulle jag köra samma kombo igen. Är supernöjd.
 
Jag planerar att köpa ny kyl och frys det här året då de jag har förvisso kyler som de ska men har trasiga lampor, handtag osv och är allmänt sunkiga.

Just nu är det två fullstora skåp och jag funderar på om det är så man borde ha eller om det kan vara värt att ha två st kombiskåp för att få "kylarean" i bättre höjd samt att kunna ha olika temperatur i de två kylarna. Alternativt två fullstora skåp igen, ska man satsa på ismaskin då? alltid velat haft det. Har för mig att det finns sådan lösning i både kyl- och frysskåp?

Hur har ni hemma hos er? Är ni nöjda? Om ni får drömma fritt, hur skulle ni vilja ha?
Vi har kombinerad kyl/frys med french doors på kylen och frysen som utdragbar låda under. Det blir något mindre frysvolym än en fullstor stående frys men det går in mycket mer än man tror. Funkar kanon för vår lilla familj men eftersom vi odlar mycket eget, jagar och plockar mycket bär osv vill vi ha en till fullstor frys. Vi älskar denna lösning för allting i kylen blir väldigt lätt att överblicka, det är bra med ljus överallt och man slipper böja sig ner. Det blir ingen bortglömd låda längst ner i botten. Har vatten och is i dörren och det känns riktigt lyxigt. Det tar lång tid för oss att spola fram iskallt vatten så det är skönt att kunna ta det direkt via kylskåpet.
 
Jag har två kyl/frys och ett helt frysskåp. Jag har väldigt mkt mer i frysen än i kylen överlag. Men jag älskar min extrakyl som man kan slänga in stora skrymmande saker i. Skulle jag bara ha två skåp skulle jag ha en kyl/frys och en helfrys.

Ismaskin har jag aldrig haft och aldrig saknat. Använder i princip aldrig is och tror inte att jag skulle börja med det heller om jag skulle få med en ismaskin. Min känsla är att de bara används i början (tycker det i vart fall verkar så i min närmaste omgivning).

Om jag får drömma skulle jag ha en frys till. :rofl:
 

Liknande trådar

Hemmet Fanns en kyl/frys i huset när jag flyttade in, den har funkat rätt OK tills nu. Frysen har i ärlighetens namn inte varit någon höjdare...
Svar
16
· Visningar
1 444
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp