Bukefalos 28 år!

L

linda746

Har fått lite olika bud, om en häst har en svullna kan man kyla ner benet med kallt vatten. Hur länge står man o kyler ner det per tillfälle? Någon hävdar att de är 10 min o någon säger tjugo minuter åt gången. En annan fråga läst mycket om Butta vad är det?
 
Sv: kyla ben

Butta är antiinflammatorisk och smärtstillande medicin.

Min pojke fick en senskada i tisdags. Vet sa då att man ska kyla minst 15 min. Jag har alltid hört 20 förut. Men efter det har jag även läst 30 min. Så det verkar vara delade meningar om det.
 
Sv: kyla ben

varför inte pröva isbalsamet som kyler mera effektivt??
 
Sv: kyla ben

ja, vatten tränger in mer och kyler på djupet. isbalsam/isspray kyler bara på ytan...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 481
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 005
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 550
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp