Kylbandage som ej ska va i frys

WildHorse

Trådstartare
Har funderat ett tag på att köpa kylbandage, sådana som man lägger i frys, men tvekat då stallet är ca 30min enkel väg från närmaste frys.
Men såg nu ett par skydd på nätet som ska någon slags gel som aktiveras vid användning och kyler utan att ligga i frys lr vatten. Som ska gå att återanvända och till ett billigt pris dessutom

Låter too Good to be true? Har försökt googla men utan framgång. Tänkte jag vänder mig till buke, är det någon som har erfarenhet av liknande skydd? Är det värt att lägga pengar på eller gör jag bättre att köpa sådana som kyls bara av att ligga i vatten?
 
Ingen aning om de där med gel. Jag har dock sådana man har i frysen, förvarar dem hemma och tar sen kylväska och kylklampar till stallet. Lite krångligt men har funkat.
 
Jag har sådana med gel som aktiveras av vatten

Funkat suveränt. Behövde sitta kvar lite längre när det var varmare än ca 25 grader ute (uppemot 30-40min istället för 20-30).

Det enda man behöver vara medveten om är att när man skall aktivera 'gelen' första gången så kan de behöver ligga i vatten upp till 3 timmar (beroende på hårdheten i vattnet) men är de redan i gelform (om man tex använder dem typ varje dag) så tar det bara typ 5-10 min.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp