Bukefalos 28 år!

K

Kallblod

Hej!
Jag undrar om ni brukar använda kyllera på era hästar? Varför i så fall? Har hört att man kan sätta tidningspapper och sen benlindor utanpå, har det en annan effekt då eller är det bara mindre kladdigt?
 
Jag använder ibland kyllera då jag ridit distanstävling eller träning. Det ger en bra kylande effekt. Fast på sistone har jag mer gått över till isbalsam, samma effekt, men inte kladdigt och inget man måste skölja eller borsta bort som kylleran.
Sätter du tidningpapper och benlinda ovanpå så får du ett våtvärmande omslag, en mer långvarig effekt.
Fast jag föredrar att kyla först. Och sedan till natten linda hästen(utan lera, liniment o dyl).
 
Jag använder kyllera när jag tex. hopptränar, kondistränar eller rider ett tufft dressyrpass. Jag använder kyllera för att kyla ner benen på hästen.
Om du vill veta mer om kyllera kan du gå in på http://www.eclipsebiofarmab.se/swede.htm och läsa. Jag använder den leran för jag tycker den är bäst, men jag har hört att kylspray och isbalsam har samma effekt.
 
Om man sätter bandage och tidningspapper om så blir effekten först kylande och sen värmande.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 338
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Magnum
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar hur ni löst betet för när det funnits en häst i flocken som inte kan äta så stora mängder gräs som de andra? Har den fått...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp