Kylmatta i bilen

_Runaway_

Trådstartare
Undrar om det är någon här som har erfarenhet av någon typ av kylmatta för hundar. Exempelvis finns ju Aqua coolkeeper som man ska dränka i vatten, och som sedan håller sig kall en längre tid med hjälp av sina kylande kristaller.
Jag som inte har AC, utan endast klimatanläggning i bilen känner att jag gärna hjälper hunden om en matta skulle funka! Det blir svalt i bilen men det tar betydligt längre tid än med AC. Självklart försöker jag vädra ur bilen innan vi ska åka och kör med öppna rutor i början. Men ändå.
Fungerar mattor bra? Sen till frågan om storlek. har ju en stor schäfer men frågan är om man behöver ha en matta som hela hunden får plats på, eller om man kan köpa en lite mindre som åtminstone hjälper en del?


Andra tips på att hålla hunden någorlunda sval i denna hysteriska värme mottages också tacksamt! :)
 
Sv: Kylmatta i bilen

Har ännu inget svar, men hoppas ha nästa vecka. Har beställt kylbäddar från RK Pro Dog som man bara ska behöva aktiver en gång och inte behöva blöta ner. Vill inte ha blöta underlag, då ena hunden skulle vägra ligga på det - men återkommer när jag vet:)
 

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 407
Senast: Fiorano
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 119
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 411
Senast: Disen
·
Övr. Hund Sitter för första gången i bilköpartankar. Och det är mycket som snurrar i huvudet. Vad vill man ha? Vad ska man ha? Och vad behöver man...
Svar
10
· Visningar
1 241
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp