La, Lb, Lc ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Idrus

Hur högt är LB,LC,LA för Häst ?
Finns det nå annat än dem ? typ LD eller nått ? :angel: :)

När måste man börja ha kavaj + vita ridbyxor och sånt ?
När måste man ha pass + grönt kort på tävlingarna ? :confused: :smirk:

Har bara tävlat på en clearound så ursäkta mina stora frågetecken :crazy: :rofl:
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Hur högt är LB,LC,LA för Häst ?
Finns det nå annat än dem ? typ LD eller nått ? :angel: :)

När måste man börja ha kavaj + vita ridbyxor och sånt ?
När måste man ha pass + grönt kort på tävlingarna ? :confused: :smirk:

Har bara tävlat på en clearound så ursäkta mina stora frågetecken :crazy: :rofl:

LD=90 cm
LC=100 cm
LB=110 cm
LA=120 cm

Kavaj ska man ha på regionala tävlingar tror jag och man behöver inte ha vita ridbyxor bara dom är ljusa..Ah shit ingen koll! Rider alltid med kavaj och vita ridbyxor oavsett vad det är för tävling och mamma har hand om papperena så :p
 
Sv: La, Lb, Lc ??

På häst heter det inte LB, LA osv utan man säger klassen höjd.

Det räcker med klubbjacka upp till regional nivå (?).
Du måste ha tagit grönt kort och ha minst lokal licens för att tävla lokalt. Hästen måste också ha licens för att få tävla högre än klubbnivå.

Jag föreslår att du köper dig ett TR där precis allt du behöver veta för att tävla står.
 
Sv: La, Lb, Lc ??

LD=90 cm
LC=100 cm
LB=110 cm
LA=120 cm

Kavaj ska man ha på regionala tävlingar tror jag och man behöver inte ha vita ridbyxor bara dom är ljusa..Ah shit ingen koll! Rider alltid med kavaj och vita ridbyxor oavsett vad det är för tävling och mamma har hand om papperena så :p
vad jag vet så står det inte att man MÅSTE ha vita/ljusa ridbyxor (men jag kan ju ha fel) fast de flesta har ju det ändå :)
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Oj, jo, det vet jag ljusa byxor. Men jag tycker det e snyggast med vit så jag glömde bort att vissa har tyå ljus gula osv..

Asså jag e kass på sånt här (kan bero på att jag inte tävlar högre än klubbnivå, knappt det :p )
 
Sv: La, Lb, Lc ??

det heter höjden, har gjort det i flra år nu.

På lokalnivå kan du rida i rosaoverall om du vill.

Du måste ha medlemskap i klubb, grönt kort o licens, hästen behöver bara pass o vaccinations intyg på lokal nivå.
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Jag har det där utom licens, hur får man det ? :crazy:
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Nepp, man får ha vilken färg på kläderna man vill :D
Förutom på dressyrtävlingar, där kragen måste vara vit.
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Man får ha vilken färg man vill på ridbyxorna och man behöver inte kavaj föränn nationell nivå. Som Murray skriver: Köp ett tR.
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Vilken tur. ;)
Orkar aldrig lära mig sånt där ordenligt eftersom jag stor säkerhet inte kommer rida i rosa overall.
Hur är det med färgen på stövlarna?
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Om du inte behöver ett TR varför behöver du då svar på dessa frågor som du med lätthet hittat svaret i TR?
 
Sv: La, Lb, Lc ??

nejmen fy är de så högt? alltså kan man inte få starta lokalt om man inte har en häst som hoppar 110 cm under ryttare? Finns de inga lokala med typ 70-80 klasser?:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 601
Senast: Flixon
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 876
Senast: tuaphua
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 888
Senast: Unafraid
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 247
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp