Lååång skrivarkabel?

Silverkedjan

Trådstartare
Jag har en gigantisk supertung färglaserskrivare med USB-kabel som är alldeles för kort, måste av utrymmesskäl ha skrivaren i ett rum och datorn i ett annat. På dells support påstår de att det inte finns längre kablar än 5 meter och att det överhuvudtaget inte går att ha skrivaren så långt bort :crazy:

Någon som har ett bra tips?
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

Jag hittar inte längre än 5m USB kabel till skrivare någonstans. Så det stämmer nog rätt bra att 5m är max, kanske går och köpa någon slags förlängare. Jag vet faktiskt inte hur lång räckvidd USB har. Bäst och bara ringa någon elektronikbutik
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

eller en aktiv förlängningskabel för USB
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

Tack alla för svar :bow:

Frågat i butik, det finns skarvdon för USB men det "ska" inte fungera, en USB-lina måste vara oskarvad enligt både butik och supporten. (varför finns de då kan man fråga sig :smirk: )

PL : trådlöst nätverk är väl lite overkill i en liten hyreslägenhet där det längsta avståndet är typ det mellan datorn och skrivaren :crazy:
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

med en aktiv förlängningskabel så kan du köra x antal meter till (5 meter till tror jag)
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

har du bara usb på skrivaren?
annars kan man skaffa en 'skrivarserver', som kopplas in på skrivarens skrivarport och så drar man en nätverkskabel från den till datorn 8som förhoppningsviis har ett nätverkskort. fördel om du har en router, för då kan alla i nätet använda skrivaren.

annars finns det förlängningsalternativ, som man får koppla lite extra ström till, som kan dra långt, men jag har inte hittat något till usb.
testa att ringa dustin eller inwarehouse och se om de vet något
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

äh, ta 2 5m sladdar då, och sett en hubb som kräver ström emellan då, så har du en aktiv förlängning...
 
Sv: Lååång skrivarkabel?

Såg att det fanns aktiva 5 meters kablar, men hur fungerar de, klarar de sig på att sno ström från datorn?
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 348
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 121
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp