Bukefalos 28 år!

Låda med tak

Modig_Korn

Trådstartare
Min hankatt är verkligen jättestor och tenderar att bajsa utanför lådan så jag har funderat på om man inte ska ha en kattlåda med tak på, men alla sådana jag har sett är så yttepytte små. Han är dessutom en grävare så jag vet inte alls hur jag ska lösa det. Han måste antagligen ha en jättedjup låda med tak på - men finns det? Eller måste man bygga det själv?

sb1tnl.jpg
 
Sv: Låda med tak

Jag "byggde" själv. Köpte låda på jysk sån vanlig plast med höga kanter och ett platt lock på, genomskinliga hittade jag bara men det blir ju ljust för dem.
Skar sedan ut ett hål på framsidan och det kan man ju ha så högt eller lågt upp man vill, så den blir djup om man vill det :)
Mitt problem var att min hankatt kissade uppåt, lixom höjde rumpan och kisset rann ut i skarven som är på alla lådor med lock...:meh:

Det här blev jättebra för mig iaf! Hoppas du förstår min beskrivning.
 
Sv: Låda med tak

Är på cambodias linje, köp en plastback med lock och gör en egen. Det blir billigare och lättare att skräddarsy efter kattens storlek.
 
Sv: Låda med tak

Har också en hemmagjord, men jag gjorde hål i locket istället för sidan. Skar av ungefär halva locket. Lät kanten på locket vara kvar dock för att ge locket lite stadga. Två av tre katter föredrar den framför den vanliga med huv här hemma :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 296
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp