Lådcykel (el)

Milosari

Trådstartare
Jag behöver köpa en elcykel att transportera barnet i. Eller det är mina föräldrar som behöver den när de ska hjälpa mig att lämna och hämta på skolan. Någon med erfarenhet som kan tipsa om vad man ska titta efter? Har hittat ett danskt företag som heter Amladcykler som har väldigt förmånliga priser, betyder det automatiskt att kvalitén är helt kass? Håller den för 150 kg last (morfar och barn)? Väninnans lådcykel har väldigt kassa bromsar, hur ökar man möjligheten till god bromsfunktion? Lååång nedförsbacke och morfar som fortfarande tror att han är odödlig...
 
Jag behöver köpa en elcykel att transportera barnet i. Eller det är mina föräldrar som behöver den när de ska hjälpa mig att lämna och hämta på skolan. Någon med erfarenhet som kan tipsa om vad man ska titta efter? Har hittat ett danskt företag som heter Amladcykler som har väldigt förmånliga priser, betyder det automatiskt att kvalitén är helt kass? Håller den för 150 kg last (morfar och barn)? Väninnans lådcykel har väldigt kassa bromsar, hur ökar man möjligheten till god bromsfunktion? Lååång nedförsbacke och morfar som fortfarande tror att han är odödlig...

Jag har en Amlad, fast 2-hjuling som jag köpte beg. Den fungerar fint för det som jag använder den. Min långa femåring får plats i lådan med lite mat-kassar.

Skulle jag ha en 3-hjuling och haft ekonomi för det så hade jag kollat på hydrauliska bromsar, de tar mycket snabbare och bättre. Kraftigt batteri, det drar ju ganska mycket om du cyklar med mycket packning och med mycket hjälp.
Jag hade även velat provcykla, de har ju lite olika styrre. Babboe har ett vanligt, cargobike ett annat. Sen finns det dyrare varianter med. Men det beror ju på helt hur cykeln ska användas.

Jag ÄLSKAR lådcykel och kommer ha kvar min även när barnet inte vill åka med mer :):)
 
Vi köpte en Babboe big i somras och är jättenöjda. Batteriet räcker långt och den känns stabil och lättcyklad. Inga problem att skifta mellan mig som är 155cm och sambon som är 190, man lossar bara ett snäppe för att justera sadeln. Barnen som snart är 7 och 4år åker gärna på utflykter på 10km enkel väg ungefär.

Vi tittade på billiga alternativ men samtliga hade så mycket dåliga recensioner att vi avstod från dem.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp