Ladda datorn i bilen

T

Tarzzan

Vad behöver jag då får sladd?
Jag har en advent(bärbar;))

Jag vill kunna ladda datorn i bilens cigarett uttag.


:bow:
 
Sv: Ladda datorn i bilen

vad har du för säkring på cigguttaget i bilen, de flesta halvnya bilar brukar ha max 10A, och då går det inte.

har du en 25-35A på cigguttaget, så knata iväg till clas ohlsson och köp en Inverter 12->230V på 150-200W, och sen kopplar du datorn laddare till den.
 
Sv: Ladda datorn i bilen

hur kan man se vad man har för säkring?

Bilen är en -98 Toyota corolla
 
Sv: Ladda datorn i bilen

Hittade i instruktionsboken att cigarett uttaget,Radio,Klockan mm mm har 15A säkring.
Går det att ha en inverter då??
 
Sv: Ladda datorn i bilen

Clas ohlsson och Kjell & Company säljer laptopladdare speciellt anpassade för bilar. Var dock uppmärksam på rätt polaritet, effekt och spänning.
 
Sv: Ladda datorn i bilen

say what?!

Det står bara:
Input 100-240V~1.5A(1.5a) 50-60Hz LPS
på laddar dosan till datorn?
Vad får jag ut av det?
 
Sv: Ladda datorn i bilen

Står det ingen output på laddaren? typ 18V, 3A? Annars kanske det står på själva datorn, på batteriet.
 
Sv: Ladda datorn i bilen

input 1.5a @230v = 345W. det är rätt mycket, så jag hoppas jag tänkt fel. sen spelar ioförsig effektivitetsgraden in på det, säg 75% effektivitet, så är vi på 259W, men på vilken volt? personligen så gissar jag på 20v, men det är lite irrelevant, inputen berättar allt vi behöver veta. 1.5A på 230v blir rätt mycket på 12v, det blir 18A. och sen marginal för invertern, säg att den också fungerar på 75% effektivitet, så då är det 24a på 12v.

så antagligen får hon köpa en gammal ford scorpio (35A ciggkabel) eller dra ny sladd för cigguttaget, förslagsvis 6kvadratmillimeter eller dylikt. (höftat)
 
Sv: Ladda datorn i bilen

Jag brukar typ strunta i att använda datorn när jag kör eftersom man tappar koncentrationen så kan man glida ner i diket typ :cry: Fast det är skoj att chata när man är där i bilen fast kanske bättre att chata via telen istället :cool:
 
Sv: Ladda datorn i bilen

Funny:rofl::crazy:
Nej det är inte jag som kör + att jag har inget mobiltbredband heller för den delen.
Utan jag skall ha datorn med mig på semestern i skogen och ha den som en lagrngsenhet:)
 
Sv: Ladda datorn i bilen

Aha vilken tur då är det bara köra på då :D Om du köper sånt här trådlöstkort man stoppar n i datorn så kan du scanna andras nät och snylta på dom, men shhhh säg inte att det var jag som sa det :cool:
 
Sv: Ladda datorn i bilen

problemet är ju det nu då att vi skall skaffa en inverter som vi kopplar till bil batteriet på 600W tror jag det var.
Vill kunna ladda datorn,kameran och mobil.

Verkar bli smartast med en sådan
 
Sv: Ladda datorn i bilen

150 watts omformare har klarat alla datorer vi haft på jobbet o en bläckstråleskrivare samtidigt.
Har plockat loss o kört på ciguttag tillfälligt utan problem.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Ladda datorn i bilen

Min nuvarande dator har ett batteri på 2,6 Ah o 14,4 V så det kan knappast vara fråga om mer är ett par A i laddningsström. Om man tappar 10% vardera på omformare o laddare så får man plussa 25%.
PL
 

Liknande trådar

IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
132
Senast: Migo
·
IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
788
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp