ladda hem spel?

M

miffogreta

var gör man det?
jag vill ladda hem "häst & ponny, varsågod och rid" tönt, jag vet :p
 
mjaa... jo det kanske jag ska.. det är inte så dyrt, 149:-
men jag vet inte om jag har råd... :crazy:
 
Hade alla betalt för sina spel hade de kanske varit ändå billigare. :mad:

Du vet att du inte får diskutera olagligheter på Bukefalos va?
 
Nog har du råd med ett spel för 149:-, det är inga pengar att prata om.

Milla - Som jobbar i spelbranschen och tycker att det är förbannat trist att folk inte kan vara ärliga och köpa spelen.
 
Jag hade stor tur och hittade både den och Häst och Ponny i stallet för 10 kronor.
Helt lagligt, allt orginal och nytt :)
Min dotter använder det dock + Riding star vilket jag köpte för några år sedan i förhoppning att min dotter skulle bli intresserad av hästar :D
 
Inte så dyrt?

Det var ju också ett försvar till att "stjäla" :(

Jag vill ha en fläskig Merca, men jag har inte råd, så därför är det OK att jag stjäl en? :crazy:
 
Re: Inte så dyrt?

Men nu när vi ändå diskutera olagligt och lagligt. Hur är det? Är lagen ändrad när det gäller filfördelningsprogram som DC++ med mera. Man får ju idag inte dela ut filer men ladda ned får man eller blev det någon ändring i april som det var tal om?
 
Re: Inte så dyrt?

Det blev aldrig någon lagändring för lagförslaget var för luddigt.
 
Om spelen var billigare skulle alla kunna köpa spelen. :mad:

Det är inte olagligt att ladda ner.
 
149 SEK är inte mycket pengar. För övrigt vill jag poängtera att det är dyrt att ta fram dataspel, speciellt denna form av spel som förutom programmeringskostnaderna även är dyra att lokalisera.

Vill man uppleva nöjet att spela dataspel tycker jag nog att man kan betala för sig.
 
Olagligt

Det är olagligt att "dela med sig" av sina program eller annat som är skyddat.
Det är lagligt att ladda hem, men det är olagligt att använda det man laddar hem om det är skyddat, t.ex. program, spel, musikfiler, o.s.v.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 332
Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
596
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
723
Senast: Badtz Maru
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 284
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp