Ladda hem Ubuntu

Naturligtvis

Trådstartare
Alltså, det ska ju vara hur lätt som helst att ladda hem Ubuntu. Men jag har något sånt där uppackningsprogram som heter winrar eller nåt. Det blir alltså en "bokhög" när jag laddar hem Ubuntu.

På Ubuntus hemsida, står bara att man ska bränna ner Ubuntu på en CD-skiva. MEN??? ska man då först packa upp Ubuntu, eller ska man bränna ner det lilla "bokpaketet" som det är?

Känner mig så förtvivlad, att jag också försökt leta efter nånstans på den sidan där man kan få en fri CD som det står på första sidan. Men det hittar jag inte heller.

:eek::eek::eek:
 
Sv: Ladda hem Ubuntu

Du ska bara bränna filen (som en image) som den är.
 
Sv: Ladda hem Ubuntu

Ja, det STÅR ju det till och med. Tack... Nä, jag ÄR inte "dum blondin"...

Men nu fråga två i ämnet "idiotiska" datorfrågor.

För några år sedan kapsejsade min dator totalt, så jag fick formatera om hela skiten och fick deå en kopia på win 98 se av nån vänlig själ. Inte reggad, då nej... som sagt och den har fallererat år efter år och nu vill jag bara BLI AV med skiten.

Jag fick vid den tiden hjälp att dela på hårddisken, så den är participiellt eller vad det heter delad i C och D. Win ligger på C och på D, ligger mest de dokument, filmer, bilder och annat krafs som jag vill ha. Men hur i *PIIIIP* formaterar man C. Den säger hela tiden, "det går inte att formatera disken som windows ligger på. Nähä??? Men hur i *piip* får jag in Ubuntu nånstans då?

Snälla, säg att det går att formatera C, utan att jag ska behöva bli flintskallig... :eek::bow:
 
Sv: Ladda hem Ubuntu

Om du inte alls ska ha Windows sen, kan du ju lika gärna formatera från installationsprogrammet i Ubuntu.
 
Sv: Ladda hem Ubuntu

Jag får tyvärr anse mig besegrad. Jag får inte min "hembrända" Ubuntu-skiva att starta. Det står Ubuntu blablala... När jag kikar på den här datorn.

Men när jag klickar på den för att se om det går att starta något är det ett antal mappar och i övrigt några "flaggförsedda" filnamn, som "öppna med???" när man högerklickar på dem.

Så jag får halta med win 98 se som fungerar som det vill, till jag får ihop pengar till en bättre dator.

*numera flintskallig*
 
Sv: Ladda hem Ubuntu

Hmm... Låter ju som om du gjort rätt, om du ser filer och så på skivan. Hoppas du har ställt in i BIOS att du ska starta från CD?
 
Sv: Ladda hem Ubuntu

Är det meningen att man ska komma ihåg när, var och hur, man valde det? :eek:

Kom nyss hem från en representationsmiddag med tillhörande drycker... :crazy::angel::o

Jag får väl ladda ner programmet från scratch en gång till då. *sätter på mig peruk*
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 138
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 654
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp