Ladda ned spel

Butros

Trådstartare
En tråd om att ladda ned spel låstes efter två inlägg. Varför utgå från att det skulle handla om något otillåtet?

Det enda spel som jag har i min dator, BloxArcade laddade jag ned från nätet. Sedan betalade jag i enlighet med anvisningarna.

Någon skrev snusförnuftigt och hoppades att man inte skulle fråga efter var man kunde köpa stulna varor. Jag vill vända på steken och säga att man måste kunna fråga var man köper något, utan att någon annan mästrande svarar att man inte får köpa något alls, om det är stulet.

Själv undrar jag om någon vet var man hittar en tredimensionell variant av Tetris.
 
självklart har du rätt i din korrigering av mitt svar, jag erkänner att jag var för snabb att döma. det finns freeware/sharware-spel också. tyvärr är det så att nästan alla (jo) spel, program, musik osv som kazaa och dc erbjuder är piratade grejer. och nämner man dessa typer av p2p-program i ett inlägg där man säger sig leta efter spel och sådant bör man nog definiera lite noggrannare att det är lagligt material man är ute efter.

om jag ska dra paralleller mot min halvtaskiga liknelse skulle motsvarande fråga se ut: "nu har jag kollat hos de mest kända hälarna i stan, men jag hittade inte det jag letade efter. vart kan jag hitta en bra stereoanläggning?" ungefär. då känns det underförstått att man menar olagligt material. menar man att man vill ha en ostulen begagnad stereo bör man i en sådan situation precisera sig lite. fast det är ju bara min åsikt.
 
Dessutom finns det även musik som är gratis. Machina II lades ut på nätet för att laddas ner gratis som en protest mot skivolagen, tex. Så om jag frågar om ett laddanermusikprogram så måste jag hänvisa till det?
 
jag tror inte det är olagligt att ladda ned musik (ens copyrightad) i nuläget (det finns däremot lagförslag på det). det är bara olagligt att låta folk ladda hem musik man själv har. om man inte själv har tillåtelse från copyright-innehavaren dvs. lite skum lag i nuläget alltså.
 
Det är inte olagligt att ladda ned saker än.Från årsskiftet kommer även nedladdning att förbjudas. Däremot är det inte tillåtet att dela ut saker. Jag menar nu musik, spel och filmer som inte är shareware/freeware. Att sedan installera/använda det du laddat ned kan säkert vara olagligt. Eftersom du inte har köpt licens för spelet/programmet.
 
jo, jag var lite tveksam till det där. är du säker på att det inte är olagligt att ladda ned spel och programvara? (musik och film vet jag är ok än så länge) att det däremot är totalförbjudet att använda piratade versioner av spe/os/programvara är jag hemskt säker på.
 
Nä, jag är inte säker. :) Men om det inte är tillåtet borde det ju vara själva lagringen av media på hd eller liknande som är förbjuden. :confused:
Är det tillåtet att ladda ned begår man väl inget brott förrän man installerar och har möjlighet att läsa licensvillkoren...
 
Frågar man efter program liknande KaZaa eller DC så kan man med allra största sannolikhet utgå ifrån att det handlar om olagliga nedladdningar av spel. Jag tog bort ett inlägg i tråden innan jag låste den men lät ett inlägg vara kvar. Det som blev kvar hänvisade nämligen till en hemsida på internet där man lagligt kan ladda ner freeware eller shareware-program.

/Erica - moderator
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 208
Senast: Petruska
·
Äldre Hej allihopa! Jag har blivit blåst:-( Av en säljare jag trodde var från 3 men visade sig sen va från ett oberoende företag som säljer...
2
Svar
38
· Visningar
3 058
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Ingen har väl missat Kalenderhjälpens hästkalender som blev mycket omtalad, populär och nu redovisat en rejäl vinst som går till...
2
Svar
33
· Visningar
2 971
Senast: Spirit
·
Hästmänniskan Hej. Hittade detta kåseri ute på nätet och tyckte det var en ganska rolig sammanfattning om hur hästmänniskor ute i stallarna ibland...
2
Svar
25
· Visningar
4 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp