Ladda upp filmer från Sony Cyber Shot

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag har köpt en Cyber Shot 16.1 pixlar, som håller på att driva mig till vansinne!

Har tidigare haft en med 12 pixlar men den blev överkörd när jag råkade tappa den på en väg:o Med den kunde jag enkelt importera bilder och filmer i Windows och sen lägga ut dem vart jag ville. När jag försöker göra likadant med nya kameran säger datorn att den inte hittar några bilder. Det enda ställe jag kan importera filmer till är :devil::devil::devil: PMB men därifrån kan jag inte flytta dem för inga andra program verkar kunna läsa dem:confused: Jag har samma minneskort som i gamla kameran. Jag kan inte heller ladda upp dem på fejjan trots att man ska kunna göra det.

Någon som förstår mitt problem och kan hjälpa mig? Vet att jag låter förvirrad men jag är så :devil: arg just nu efter att ha ägnat två timmar åt att försöka få ut en film på nätet.
 
Sv: Ladda upp filmer från Sony Cyber Shot

Kan gamla minneskortet ha blivit skadat?
Kamernan blev ju trots allt ÖVERKÖRD, det kanske blev elektroniska skador på kortet fast det inte var... mos?
Fast iofs, du säger ju att det går att föra över - fast till fel media. Jag vet inte.
 
Sv: Ladda upp filmer från Sony Cyber Shot

Bilderna på minneskortet syns i nya kameran, däremot inte filmerna.

Jag kan alltså ladda upp bilder och filmer, både tagna med nya och gamla kameran, på PMB. Mitt problem är att få någon glädje av dem utanför PMB.
 
Sv: Ladda upp filmer från Sony Cyber Shot

Om det är en sån här du har (DSC-TX10) :
121032.jpeg


Så förstår jag att du får fnatt! Vi har en likadan (fin färg va!) och vi håller på att bli galna. Sambon har hotat med att kasta den i sjön (fast vad hjälper det när den är vattentät :D) och bojkotta Sony för alltid om vi inte kommer på hur man gör.

Du får gärna meddela om du kommer på något bra sätt!

En annan sak vi får spunk på är att bilderna till skillnad mot förrut hamnar i en mapp med datum för överföringen. Tidigare har kamerorna delat upp i mappar för respektive datum fotona är tagna. Mycket mer praktiskt. Nu hamnar alla bilder i en hög om man inte är noga och för över ganska dagligen.

Mvh Miks
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 767
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Vad finns det för enkelt program som man kan redigera filmer i? Alltså sådana filmer man spelar in själv. Tex filmar jag gärna när jag...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: AgnetaM
·
H
IT & mobiler Vi har köt en ny dvd video kamera nu och jag har filmat med den. Man filmar med mini cd skivor och genom att stänga skivan i dvd...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: hon_med_skäcken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp