Laddsladd till iPhone som håller

Lyan

Trådstartare
Finns det? Har provat både original och alla möjliga billiga och mindre billiga varianter men ingen håller mer än några månader förrän de börjar glappa :down: Jag tycker inte att jag misshandlar dem onormalt mycket utan laddar mest med någorlunda rak sladd och böjer dem sällan
 
Finns det? Har provat både original och alla möjliga billiga och mindre billiga varianter men ingen håller mer än några månader förrän de börjar glappa :down: Jag tycker inte att jag misshandlar dem onormalt mycket utan laddar mest med någorlunda rak sladd och böjer dem sällan
VI har äntligen hittat lösningen. :) Vår son tog väl sönder en sladd i veckan innan men nu har det hållit i 3 mån sedan vi bytte.

Vi har övergått till sådana här: https://www.teknikdelar.se/sign-magnetkabel-3-i-1-usb-c-lightning-micro-usb-2.4a-1-m-svart?q=magnet
 
VI har äntligen hittat lösningen. :) Vår son tog väl sönder en sladd i veckan innan men nu har det hållit i 3 mån sedan vi bytte.

Vi har övergått till sådana här: https://www.teknikdelar.se/sign-magnetkabel-3-i-1-usb-c-lightning-micro-usb-2.4a-1-m-svart?q=magnet
Det fick bli en sådan :) Hoppas att den hinner komma innan de jag har ger upp helt! Passade på att köpa ett nytt batteri också när jag ändå var i farten
Oj jag har aldrig behövt köpa ny laddsladd utan har klarat mig på den som följt med vid köpet. Har haft varje iPhone i ca 4 år innan byte. Antingen har jag haft tur eller så utsätter jag inte sladdarna för så mycket påfrestning? 🤔
Oj, vilken lyx! Till och med den extraförstärkta sladden jag köpte har gått sönder och jag brukar som sagt inte misshandla dem mer än normal användning
 
Oj, så märkligt! Jag har haft en sladd som slutade funka efter ett halvår, det var en sån där som kostade typ 30 spänn. Originalsladden och de andra kopiorna har aldrig börjat glappa.
 
Hos mej har bara själva kontakten ibland gett upp. Är inte rädd om sladdarna 😅
Har det börjat glappa har det varit telefonen som trasslat och inte tagit laddning ordentligt.

Därför är de trådlösa laddarna man lägger telefonen på suveräna här! Guld värt!
 
Finns det? Har provat både original och alla möjliga billiga och mindre billiga varianter men ingen håller mer än några månader förrän de börjar glappa :down: Jag tycker inte att jag misshandlar dem onormalt mycket utan laddar mest med någorlunda rak sladd och böjer dem sällan
Jag trodde ett tag att det gått troll i kablarna, fick köpa nya. Sedan visade det sig att största problemet var skit i ladduttaget. Nu rengörs det regelbundet mekaniskt och med tryckluft, och inga kablar ”går sönder” längre. Lite lätt pinsamt kändes det att upptäcka.
 
Finns det? Har provat både original och alla möjliga billiga och mindre billiga varianter men ingen håller mer än några månader förrän de börjar glappa :down: Jag tycker inte att jag misshandlar dem onormalt mycket utan laddar mest med någorlunda rak sladd och böjer dem sällan
Är du säker att det är fel på sladden? Ofta är det skit i uttaget på telefonen som ställer till det. Damm och smuts. Finns tryckluftsspray man kan använda för att rengöra.
 
Hos mej har bara själva kontakten ibland gett upp. Är inte rädd om sladdarna 😅
Har det börjat glappa har det varit telefonen som trasslat och inte tagit laddning ordentligt.

Därför är de trådlösa laddarna man lägger telefonen på suveräna här! Guld värt!
Jag är STENKORKAD på teknik så har inte ens försökt kolla på sladdlös laddning :cautious:😅
Jag trodde ett tag att det gått troll i kablarna, fick köpa nya. Sedan visade det sig att största problemet var skit i ladduttaget. Nu rengörs det regelbundet mekaniskt och med tryckluft, och inga kablar ”går sönder” längre. Lite lätt pinsamt kändes det att upptäcka.

Är du säker att det är fel på sladden? Ofta är det skit i uttaget på telefonen som ställer till det. Damm och smuts. Finns tryckluftsspray man kan använda för att rengöra.
Provade att peta runt lite försiktigt med plaständan på en hårnål och nu funkar iallafall en av fyra sladdar igen så jag förhoppningsvis klarar mig tills den magnetiska laddaren kommer och där fattade jag det som att ladd”pluppen” sitter i hela tiden så då borde det ju inte komma in ny smuts :)
Och så fick jag ju samtidigt tummen ur att äntligen beställa ett nytt batteri
 
Jag är STENKORKAD på teknik så har inte ens försökt kolla på sladdlös laddning :cautious:😅



Provade att peta runt lite försiktigt med plaständan på en hårnål och nu funkar iallafall en av fyra sladdar igen så jag förhoppningsvis klarar mig tills den magnetiska laddaren kommer och där fattade jag det som att ladd”pluppen” sitter i hela tiden så då borde det ju inte komma in ny smuts :)
Och så fick jag ju samtidigt tummen ur att äntligen beställa ett nytt batteri
Jag använder bakänden på en Plackers och sen tryckluft på flaska. Du kan prova att peta runt lite försiktigt och sen blåsa in luft så hårt man kan också, då brukar en massa bös flyga ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 907
Senast: Snurrfian
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 855
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp