Läckande vintertäcke.

M

maggan2

Fodervärden har tvättat mitt nya vintertäcke (andas täcke) i tvättmaskinen med vanligt tvättmedel. Med andra ord, det läcker som det som ett såll… :devil: Kan man rädda ett sådant täcke? Spraya med impregneringsspray eller tvätta med tvättmedel som även innehåller impregnering?
/M
 
Jag har haft problem med läckande vintertäcke, förmodligen pga för mkt tvättande i maskin... :crazy: Men är man pedantisk så är man... :angel: Iaf så impregnerade jag det med spray o sedan dess har det ej läckt mer... :)
 
Jag tror faktiskt inte att det kommer att återgå till normaltillstånd. Impregnering bryter dessutom ner behandlingen av trådarna, d.v.s. det som gör täcket vattentätt, ännu mer, men vad göra i detta läge? Det är nog bara att impregnera det.

Rent hypotetiskt BORDE man kunna uppnå en liknande funktion som den gamla utan att ytterligare bryta ner "gummit" på trådarna genom att använda vax till oljerockar. Om man stryker ut vaxen med trasa eller pensel och så kör täcket i torktumlare/torkskåp så fördelar sig vaxen UTAN att man behöver gnugga in den. Men, det är bara en tanke.

Anneli
 
Jag hade nog tvättat det i medel med impregnering....har nämligen en vinterjacka som andas osv. som jag MÅSTE tvätta...å det blev med sånt tvättmedel.
Fick tipset av min bror som är ute i vildmarken en del och han köper sånna super dyra jacko....som han tvättat med sånt tvättmedel...å dom är som nya enligt honom!!

//Becky
 
Men börjar det läcka för att det är tvättat i maskin :confused:
Jag har tvättat alla mina utegångstäcken som andas i maskin med vanligt tvättmedel flera gånger, och inget har läckt.
har ett som är flera år gammalt, läcker inte en droppe ;)
Jag kanske bara har haft tur :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 988
Senast: Rugge
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 267
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp